You know that I can use somebody?

Hela veckan har jag vikarierat på Örnaskolan, mest i 2C och på fritidshemmet. Idag fick jag ett meddelande från Ginger på morgonen om att jag skulle ringa henne, så det gjorde jag. Hon sa att hon är sjuk och att jag får ta hand om tvåorna själv, så panik panik (peppar peppar) och jag satte igång. Vi började med utedag tillsammans med femmorna, där jag för övrigt träffade min gamla granne Tim som har vuxit till sig rejält! Herregud vad man kan känna sig gammal ibland.

I onsdags efter skolan köpte jag ett svart diadem i skinn imitation med en rosett på som jag tänkte ha på julafton till min svarta fodralklänning. Jag har kommit på att jag ska knyta upp rosetten (som sitter fastsydd i klänningen) och vira det runt klänningen strax under bysten, sen ska jag sätta ett rött skärp ovanpå det och sätta dit axelband med korsad rygg. Har skickat sms till mamma och pappa också och bett dem köpa ett klarrött läppstift till mig om de hittar något. (hoppas hoppas!). Till nyår tänkte jag samma klänning, men med rosetten knuten och massa massa guuuld.

Pratade med min syster idag om att åka till mommo och moffa den tjugotredje så man kan ta det lugnt på juldagen och vara liiiiite bakis. hade varit supertrevligt... framförallt att samåka med David och Linnea som jag jättegärna vill.

Imorgon ska Bastian ha luciauppvisning på Tossakärret, och på kvällen ska jag spela handbollsmatch mot Anderstorp i Unnaryd. På luciamorgonen ska jag sitt ai kårhuset vid högskolan i fyra timmar och skriva tenta... yay...
Håller för övrigt på att söka jobb för tillfället, är supersugen på att ta ett uppehåll från studierna för jag orkar vekrligen inte och motivationen finns inte längre. Har sökt jobb på bl.a. Clarion Collection Hotell i stan och K. Rauta som ska öppna där till våren. Tydligen en affär med "allt för hemmet". Sen ska jag städa fyra dagar åt Gurli snart:) Städa på Örnvallen fyra timmar om dagen och det ska bli så skönt med lön sen.

Kings of leon - Use somebody = Vinterns supermysigaste låt!
Älskar Ronny Kallas. <3

Kommentarer
nEa skrev:

Härligt med vikariat..jag vill med tjäna pengar!

2008-12-12 | 10:17:55
URL: http://neasv.blogg.se/
M i m m i s | D e s i g n skrev:

Hej söt! Hoppas allt är bra :)

Jag har också sökt på Clarion Hotell men det blir antagligen inget eftersom de skulle höra av sig senast idag (söndag 14/12) om man fick komma på intervju. Har du hört nåt? Det känns nästan hopplöst att få jobb nu och lågkonjunkturen försämras hela tiden (Marcus förlorar också sitt jobb snart pga varsel) så jag börjar bli lite sugen på att plugga faktiskt. Vad ska man annars göra liksom? Ett tips till dig är att inte hoppa av skolan innan du fått jobb iaf!!



Ha det bra! Pussokram

2008-12-14 | 14:55:40
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Niclas o Lollo skrev:

Tycker du att våran son är gammal? Fniss.:)

Så gammal är du väl inte.

Hälsningar från verkligen gamla grannar.

2009-01-28 | 20:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0