I've been walking on the streets with a tambourine on my feet...

Kan man speedäta? Man kan det va? För min yoggi har stått ljummen nu ett tag, så nu är den rinnande...(enligt Linn blir den det om man inte äter den direkt) Så nu speed-äter jag så gott det går.

Igår var jag hos sjukgymnasten som förresten inte hette Dag Ström utan Jan Tennstad eller nåt sånt. Satt och väntade lite, och lyssnade på en intressant konversation då en lite äldre tant sa: "Jan, vågen funkar inte!" och han svarade: "Den är exakt, det är du som har gått upp i vikt". Och hon fortsatte: "Jag har INTE gått upp i vikt sen sist vi sågs!" Och Jan sa till mig: "Visst har hon gått upp i vikt sen sist?" Och jag sa: "Inte vet jag!!" haha. lite lagom skraj och nervös var jag. Anyway, Jan frågade hur det kommer sig att jag bytte sjukgymnast från de i Hylte till honom på Capio Citykliniken och jag sa att jag ville se om han säger samma sak som de. Han svarade: "jag kan garantera att jag inte säger samma sak".Eftersom att jag, sedan november-december 2006 fått höra att det är min bål det är fel på, och att jag måste bygga upp den med hjälp av speciella övningar, så blev jag lite tveksam och tänkte -yeah right-. Men, det visade sig att han hade rätt. Jag böjde mig hit och dit, och det enda jag behövde ta av mig var skorna och sjalen. Han såg direkt att felet var en låsning i  min rygg och att han kunde fixa det lätt och snabbt. Min rygg hade blivit sne med tiden, eftersom musklerna hade låst sig i övre delen av ryggen. var inte överhuvudtaget alls lika rörlig i vänsterarm som i högerarm. Så jag fick lägga mig ner på en brits och han knäckte ryggen på mig. Fy fan vilket hemskt ljud säger jag bara! Usch! Men efteråt kändes det direkt rörligare och bättre.
Idag känner jag däremot att den är lite öm, men kanske inte så konstigt trots allt?

Andra dagen jag skulle ta Bastian till dagis, dvs idag, gick som igår - fast värre! David och jag kämpade för att få med oss honom så fort som möjligt. Men eftersom han inte hittade den andra spiderman-vanten vägrade han följa med. Det slutade med att jag gick före med vagnen och david lunkade på efteråt med bastian på armen. När vi var framme vid dagis vare i princip bara "tack & adjö" och sen att springa. Herregud, det är ingen lätt match, I tell ya!
Men vi hann med bussen, idag igen. Dock får allt det här mig att tvivla på om jag nånsin kommer bli bra på sånt? Suck.

Har haft en lektion idag, håla mellan 9.30 och 10.55. Hade italienska och fick reda på att jag fått VG på mitt andra prov i steg 2 också:D Lutar mot VG i steg 2, men har fortfarande inte färdigtentat steg 1. Kanske kan lyckas där med. Ibland imponeras jag av mig själv, och det är väl inte fel? Slutar 11.55 idag (HALLELUJAH!) så efter geografin ska jag direkt på bussen hem. Sen ska jag träna Squash vid 5 till 6 och "Kärringgympa" som jag kallar det(trots att det faktiskt kan va riktigt jobbigt) 6 till 7.:) Sen kommer Sara och Steffi och då ska vi laga tacos och snacka skit, för vi är ju trots allt fullblodstjejer... Satc är ju inte heller fel? dvs. Sex and the city:D Imorgon kör jag till Jönköping och tillbaka, men innan vi ska hem igen så ska vi hinna plocka upp Linnea, och också två hyllplan på IKEA. Sen hem, och förhoppningsvis ut på krogen på kvällen, vilket egentligen helt beror på om leif eller tamas hänger på skulle jag tro. Men det märker vi. På söndag äre fotbollsmöte för nästa vecka börjar försäsongsträningen! Jippie!

Ojoj... var kom allt det här ifrån? Vissa dagar finns det verkligen INGET å skriva men ibland... tydligen inte.
Simma lugnt <3
image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0