Paris, jul, nyår - life.

Jaha. Som vanligt så har jag varit dålig på att uppdatera. Mycket har hänt sen sist.
For one thing I was in Paris. sjätte dec åkte jag iväg till kungsbacka med tåg. Där mötte jag Sara, vi stack hem till henne och sen körde hon mig till Göteborg City Airport, snäll som hon är! =) Väl på flygplatsen pratade jag med Ronny i telefon, och när han frågade vad jag gjorde så svarade jag att jag står i check-in disken. Då flinade en gubbe framför mig stort som fan och sa: Tror du ja. det visade sig att jag hade stått bakom ett gäng affärsgubbar bra länge. Och de skulle INTE checka in... hrmm. På flyget till Barcelona hamnade jag bredvid två gubbar i femtioårsåldern, brandmän tror jag de var. Jag tog fram min mp3, som är något äldre. Min mobil saknar flightmode annars hade jag givetvis använt den istället. Hursomhelst så började en av gubbarna peta på mig och när jag tittade på honom hånflinade han och sa: Han har en mycket modernare mp3 än dig och pekade på sin kompis... moget, men den fajten vann jag till slut ändå(A)
I Girona (Flygplatsen som ligger lite utanför Barcelona) somnade jag på en bänk, och sov hyffsat gott. Flygplatsen var liten så inte så mycket folk. Efter ungefär fem timmar slog jag upp ögonen och såg Diego stå framför mig. Jag blev skitskraj men kul som fan var det att träffa honom igen. :) Vi missade nästan flyget till Paris sen för att han hade packat ner shampoo och sprit i sitt handbagage. men men, spänning i vardagen heter det va? ;)

Väl på Beauvais, (Flygplatsen utanför Paris) tog vi bussen in till stan och därfirån letade vi upp metron så vi kom ännu mer centralt. Första dagen i Paris, det vill säga den sjunde dec. såg vi en massa saker som Notre Dame, och andra franska monument typ. Självklart tuggade jag i mig en brieost baguette <3. Vi var på fransk julskyltning och såg folk som åkte skridskor. Juligt värre. På eftermiddagen åkte degan och jag till Versaille där vi skulle sova första natten. Självklart tittade vi på slottet där också, och åt på McDonalds. 8-) Suck. McFish ska ha great creds. Fint hotell iaf.:)

Andra dagen i Paris åkte vi till Champs Elysee, den största gatan typ, men en massa massa shopping och sånt:) Dyr mat också! Anyhow, eftersom det var kallt och regnade större delen av dagarna i Paris så var det väldigt halt och jag halkade och ramlade mitt på Champs Elysee, bland allt folk. Och det gick inte tyst till heller...:/ Pinsamt! Och tro mig, det har man fått höra om efteråt... Eftersom Champs Elysee leder upp till Triumfbågen checkade vi givetvis läget där också. Sen tröttande vi på regnet och åkte till köpcentret La Fayette. På kvällen tittade vi på Eiffeltornet och tog en massa foton. Fint fint och magiskt!

Dagen efter åkte vi upp i tornet och jag som både är höjdrädd och lider/led av hissfobi bet mig hårt i tungan för att klara det. Men efter ganska långt köande kände jag ett tvång till att åka upp. Så det gjorde jag och herregud! Det är verkligen högt högt HÖGT! *puh* But I made it! Trots att det var stängsel utåt hade jag ingen större lust att gå ända fram. Senare begav vi oss till Sacre Coeur och Montmartre. Synd att det var så tråkigt väder annars hade det säkerligen varit mycket vackrare. Var sugen på att få en karikatyr målad av mig, men var orolig att det inte skulle bli någon skillnad, så jag vågade inte. (A) Nej, men det var dyrt, som överallt annars i Paris. Motellet som vi bodde på dagen innan, och den dagen...samt dagen efter var ett riktigt helvete! Smutsigt och hårigt, och lutande och otrevligt..och usch!

På måndagen, sista dagen i Paris gick vi upp tidigt för att åka till Disneyland, där vi var hela dagen. Helt underbart place alltså, verkligen. Bilder finns därifrån, i massor! Synd igen, att det ösregnade helt sjukt!

Så på tisdagen då skulle vi åka hem , och jag vaknade och kände mig sjuk. Höll till råga på allt på att misa flyget från Paris till Barcelona, och i sin tur flyget från Barcelona till Göteborg. Jag kunde inte sitta still, för hade panik och spykänsla i magen. Men, hem kom jag, och fick nöjet att träffa Sara igen! Dessutom <3. Den natten sov jag hos Linn, och tack tack igen!

Paris - Underbart! (Rekommenderas dock inte i december)

Jullov, och nyår dårå.
Julen är överskattad, fick några fina saker och sådär. Och julmaten blev heller inte uttjatad:) Två gånger är mer än nog, trots att jag älskar allt på julbordet. Detta året hade vi tillochmed ål, som var smaskigt - mm! Fozzie åt upp min julklapp, en alladinbox, framför TVn. well, thanks..tur att han inte bantar eller så...:S

Jullovet har för det mesta spenderats med Ronny :):):) McDonalds :(:(:( och plugg!
Nyår firades inne i stan, på furet typ hemma hos André. Klasskompisarna var där och vi hade mysigt och André hade lagat supergod mat! Fantastico!!! Jag åt nog mest av alla... som vanligt!
Jag bestämde mig för att ta den tidiga bussen hem, alltså 00.20 så jag gick ensam in till stan: Inga problem, snabbt&lätt. Hade tillochmed lite tid över på väg till Norra Station så tänkte jag skulle gå runt lekparken där. Skulle jag inte gjort för blev träffad av en sån där "iiiiiih - poff" smällare. Eller egentligen smällde den två meter bort, men jag kände att det brände och mitt vänstralår svullnade. När jag kom hem hade det however gått ner en hel del och nu är det bara lila. :) Men, man borde få ha licens för att smälla raketer. :@

Nu sitter jag och pluggar igen och väntar på Ronny som snart kommer hem på lunch:) Ikväll ska vi till stan och äta och gå på bio. Arn, någon som sett?

Anyway, det blev ett långt inlägg idag! Ha det bra alla sötnosar! Simma lugnt! <3


Kommentarer
sarah skrev:

räknas jag som ett franskt monument den sjunde december? :D haha plus att paris ALLTID rekommenderas...

2008-01-06 | 17:32:18
URL: http://sarahgalien.blogg.se
erika skrev:

yiihooe GP gööld .. ARN va braaa
eller va tyckte ni?

2008-01-07 | 12:39:00
URL: http://erikatta.blogg.se
erika skrev:

aah lycka till på imorgoon!!!!!

2008-01-07 | 14:12:14
URL: http://erikatta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0