Från andra sidan

Jag åkte till Rydö så jag var där en kvart innan sittningen skulle börja. Jag kan berätta att på morgonen syns min mage minimalt och ännu mindre när man har en stor tunika på sig, som jag hade idag. Det hade inte gått att se på mig att jag är gravid.

Adde mötte mig i dörren och var supertrevlig! Hon såg ut som vilket kvinna som helst, faktiskt väldigt vacker och inte alls läskig. Hon visade mig ner i källaren och jag slog mig ner i en fåtölj och hon i den andra. Hon tände ljus och drog för gardinerna. Sen sa hon så här:
- Jag måste fråga, jag har haft foglossning hela morgonen, är du gravid?
Jag bekräftade och hon grattade. Adde berättade då att oftast så frågar hon inte om någon är gravid eftersom att någon som just fått missfall kan sända gravid-signaler och isåfall är ämnet känsligt. Jag blev glad att hon vågade fråga iaf.
Sen bad hon mig välja tre kort, ett för barndomen, ett för nutiden, och ett för framtiden.

Hon tog kortet från barndomen och sa att det var väldigt varmt. Jag har haft en väldigt bra uppväxt. När jag var liten så hade jag en rosa baddräkt med vita prickar, eller tvärtom, sa hon. (Mamma tänkte en stund när jag ringde efteråt och sa att jag troligtvis hade en lila med vita prickar) En kvinna kom fram till Adde och berättade att jag hade många barn runt om mig, på gatan där jag bodde. Många i samma ålder som jag. Och mina syskon så klart. Sen sa hon att när jag var liten så hände en incident med vatten som tydligen har präglat mig ordentligt. Adde såg en brygga vid en sjö, och att jag blev iknuffad så huvudet kom under vattnet, och då var jag inte gammal. Sen dess har jag inte gärna velat doppa huvudet i vattnet. Mamma bekräftade att jag blivit iknuffad när jag var liten. Kvinnan som pratade med Adde var någon som jag aldrig träffat, men hon levde när jag föddes och några år inpå livet. Hon träffade min mamma och var på något sätt (nära eller långt ifrån) släkt. Sedan fanns det inte mycket mer att säga om min barndom, kvinnan och en man som också var i kontakt med Adde ville hellre prata om nutien.

Nutiden handlade till stor del om mitt förhållande, och vad som skett de närmsta åren. Adde sa att min skyddsängel var en man. Han var väldigt pratglad och trevlig. Han berättade att jag är en psykisk stark människa, som trots det är känslig. Jag är en liten flicka och en vuxen kvinna på precis samma gång. Att jag räknas som psykisk stark har gjort att jag har klarat mig utan att han behövt rycka in och hjälpa mig. Han nämnde två incidenter som förändrat mig. Den ena var en sak som hände mig i 15-års åldern. Jag går inte in på vad som hänt utan jag kan bara bekräfta. Han sa att innan denna incidenten inträffade spelade grupptryck en stor roll på mig, och jag föll djupare och djupare i ett hål. Ibland klättrade jag upp halvvägs men föll ändå ner i hålet igen till slut. Men efter denna incidenten klättrade jag upp hela vägen, och sen dess har jag varit stark mentalt och vågat stå upp för mig själv. Så trots att den var förödande så var det en slags vändpunkt för mig eftersom jag, enligt min skyddsängel, varit ute på jävligt hal is.
Den andra incidenten han nämnde sa han var en sak som hänt för inte så länge sen, men innan jag blev gravid. Den hade med en bil att göra, och killar, och en krock. Adde frågade mig om jag visste vad han menade och jag bekräftade. I augusti förra året krockade jag, Ronny, Tamas och höggravida Tina. Skyddsängeln sa att det kunde gått jävligt illa, men det gjorde det inte. Men trots det sa han att jag får aldrig glömma det.
Ang. mitt förhållande sa Adde att jag och min man blev tillsammans för ca. 1,5 år sen och allt blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. (Jag vågade inte ta steget att bli seriös direkt efter mitt förra förhållande, och def. inte vara styvmamma.) Detta hade ändrat hela mitt synsätt på något som jag förr inte tyckt mycket om eller lagt energi på. (barn) Adde sa att det känns som att min man har ett barn sen innan. Att jag har ett barn runt omkring mig som betyder mycket för mig, men han tar mycket plats och får mig ibland att känna mig utstött. (Bastian är väldigt pappig) Hon sa att mitt förhållande varit väldigt turbulent och tankar på separation har funnits. Men att allting kommer att lösa sig och bli kanon, bara jag vågar släppa in min pojkvän. Jag stänger ute honom för mycket sa hon. Hon sa att jag är en tjej som behöver väldigt mycket bekräftelse och jag behöver känna mig älskad. Hon sa att många i min omgivning ser upp till mig och har gjort länge. Att jag är älskad men inte ser det själv. Adde sa att hennes dotters födelsedag dök upp. Den tjugonde november. Hon visste inte varför men det skulle komma att bli ett viktigt datum för mig. Jag tänkte genast på när bebisen är beräknad den fjortonde nov. att jag kanske går över tiden och föder den tjugonde? Could be...
Min skyddsängel sa att förlossningen kommer gå fint, han kommer vara där. Han sa att mitt "riktiga" liv börjar när jag har fött och vi kommer bli otroligt lyckliga. Sen sa han till mig att släppa all stress och oro som jag har inom mig. (Jag är fruktansvärt stressig...) jag skulle sluta oroa mig för att allt inte kommer gå bra, för det gör det. Och jag skulle inte heller oroa mig för att jag kommer särbehandla barnen för det gör jag inte. Däremot så är det två olika sorters kärlek jag känner till dem, men de kommer behandlas lika bra. Lättnad.

Min skyddsängel frågade om jag jobbar inom skolan nu och jag bekräftade. Hon sa att yrket pedagog dök upp. Min skyddsängel sa att jag trivs med det jag jobbar med men det är absolut inte det jag ska göra. Jag är en otroligt intelligent person, med mycket innanför pannbenet. Jag har ett läshuvud och kommer komma att bli någon folk ser upp till. Han sa att jag måste börja studera, jag är dum om jag inte gör det. Och barnen är inget hinder, utan jag är så stark att jag kommer klara det ändå. Han sa att jag ska bli lärare, eller åtminstone jobba i skolan med ungdomar - absolut inte barn. Min funderingar på högstadie - gymnasie lärare dök återigen upp. Han sa att jag kommer vara perfekt i den rollen.
Jag kommer få mitt hus. Ett gult stort hus. (Sen jag var liten har jag drömt om ett stort, gult hus med vitt staket) Och det finns i närheten av där jag bor nu. Jag kommer bli otroligt lycklig och hon kunde bara se glädje i framtiden. När barnet föds i november, så kommer det öppna en helt ny dimension i vårt förhållande och allt kommer bara vara toppen.

Adde och jag satt och pratade i nästan två timmar. Jag känner mig otrolig lättad nu efteråt, för det känns som att jag känner mig själv så mycket bättre nu. Allt hon sa stämde perfekt, och jag är helt i chock. Hon stannade mitt i sittningen och sa:
- Din skyddsängel säger att du egentligen inte tror på sånt här, stämmer det?
Jag bara skrattade och nickade.

Läskigt. Läskigt. Shit vad läskigt...

Kommentarer
nEa skrev:

ojoj, det verkar ha varit bra att gå dit :P. Hoppas verkligen att det blir så som hon har sagt nu. Skulle bli så otroligt glad för din skull sis! :D



Jag skulle med vilja gå, men tänk om det skulle visa negativt, inget man vill veta då ju haha.. Älskar dig sis! 23 dagar kvar!

2009-05-11 | 19:13:18
URL: http://neasv.blogg.se/
M i m m i s | D e s i g n skrev:

Gud vad spännande! Mycket intressant :)

Man blir helt chockad, omtumlad och lättad på samma gång efter att ha pratat med ett medium! Jag kan tänka mig att det är så du känner dig nu. Skönt och höra att framtiden ser ljus ut, det tvivlar jag inte på, att bli mamma är nog det bästa som kan hända dig :)



Det vore kul att ses någon dag, vi får höras av!

Ha det bra, kram kram

2009-05-11 | 19:24:09
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Karin Jönsson skrev:

Spännande! Vad kostade det att gå till henne?

2009-05-11 | 20:42:16
URL: http://wedwose.bloggagratis.se
ina skrev:

Ooh vad ballt. Hade med velat gå, frågan är om man vågar och vill veta haha:P

2009-05-11 | 20:47:52
URL: http://krisztinatofalvi.blogg.se/
Karin Jönsson skrev:

Okej, det är ju inte så farligt. Skulle varit kul att testa =) Hur får jag kontakt med henne?

2009-05-12 | 10:07:01
URL: http://wedwose.bloggagratis.se
erika skrev:

adde? i rydö? bor hon nära skolan? om det är hon jag tror har jag hennes dotter i skolan men jag hade ingen aning om att hon kunde sånt :O hur som helst är det otroligt läskigt ..

2009-05-12 | 19:53:58
URL: http://eikatta.blogg.se/
Karin Jönsson skrev:

Det är en sak jag funderar på. Säger hon bara de bra grejorna eller finns det dåliga saker med?

säger hon mycket om framtiden?

2009-05-12 | 22:06:15
URL: http://wedwose.bloggagratis.se
Carolina skrev:

Hej!



Ja, det är väldigt bra med tanke på vad som kunde hänt. Mest bara lite ont i ryggen och lite skärsår. Det var inte riktigt en krock utan jag voltade, men det är inte roligt det heller.



Förresten Amanda! Är du gravid?! Va roligt! Det hade jag inte en aning om. Tiden bara tickar iväg!

Och mediumet du varit hos, va spännande. Det skulle jag också vilja prova någon gång. Hur kommer man i kontakt med henne?



Hoppas allt är bra med dig! Kram kram

2009-05-18 | 13:05:18
URL: http://chjalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0