Happy

Idag är jag glad. Och hoppfull. Igår tog jag nämligen tag i en sak som jag funderat på länge. Jag ansökte till en spanska kurs. Läste ju tre stegs spanska på gymnasiet, och tycker det är så kul och fint! Så nu har jag tänkt fortsätta lite. September, oktober lär ju inte vara några problem, utan det skulle ju vara efter ankomsten isf.

Men eftersom det är en sen anmälan så är det inte säkert jag kommer in. Men jag hoppas självklart på det!

Nu har mitt traderaberoende fått nog. Jag budade hem det allra sista igår, och nu ska jag lägga tradera på is ett par månader framöver. Måste dock säga att det varit billigt. =)
Tror att de sista plaggen jag köpt är mycket najs.

Igår kväll satt Ronny och jag och krängde i oss ananas. Mycket frukt det blir på dagarna, smarrigt!
Snart ska jag ta tag i bakningen. Ska baka superdupergoda bananmuffins! De ska få fälja med mig hem till Allan & Ramona på torsdag. (Ronnys bror m. fru) Ramona ska nämligen ha tupperwareparty och jag är bjuden haha. Första gången, men varför inte? ;) Fredag och lördag jobbar jag skift igen och nästa vecka är sista veckan på skolan. Sorg eller glädje? Hmmm... mest glädje tror jag, trots att jag kommer sakna personalen.

Danne ringde innan och förmodligen, förhoppningsvis får vi flytta in på hans och Katrins nedervåning tills vi hittar något eget. De skulle diskutera det ikväll. Självklart är det inte jättespännande att bo med ett annat par, men bra mycket bättre än det vi har nu. Dessutom, om vi skulle hitta nåt annat sen så slipper vi uppsägningstiden på 3 mån. Ett klart pluss vill jag lova.

Kommentarer
karolin skrev:

Vi ska på rul den 17 juli tror jag det var (visste häromdagen men jag verkar ha blandat ihop en massa datum hehe)



Lycka till med spanskakursen! Hoppas du kommer in även om det vart sent!

Kram

2009-05-19 | 12:35:43
URL: http://bekk.blogg.se/
karolin skrev:

Ja, vi planerar att gå i skolan båda två, men min pojkvän skriver sin uppsats då och är alltså hemma ändå. (Jag är ändå inte i skolan så mycket).



Vi skullle vilja ta reda på könet men då får vi betala för det, vilket pojkvännen inte är vill så vi får nog ta det som en överraskning i december :) Fast jag är ganska säker på att det är en tjej:) varför vet jag inte haha! Hur ska ni göra?

Kram

2009-05-19 | 15:28:20
URL: http://bekk.blogg.se/
karolin skrev:

Han pluggar till lärare (matte och samhäll för grundskolans senare år) och jag pluggar till biomedicinsk analytiker. Det kanske inte funkar överhuvudtaget men vi vill försöka iallafall:) Det känns jätteonödigt att BÅDA ska vara hemma, jag mammaledig och han arbetslös, efter 4 månader. Vet inte om det skulle funka ekonomiskt heller.

Jag har 2 år kvar och vill bli klar så fort som möjligt medan han jäääättegärna vill vara pappaledig så det är perfekt för oss :)



Jag har heller inget att jämföra med, vi har kört lite "statistik" (pojkvän=mattelärare som sagt) och kommit fram till att sannolikheten är ju egentligen 50/50 men om det blir en kille så blir det den nionde i rad i våra familjer och det är inte så stor sannolikhet haha

Har också drömt en hel del och det har varit en tjej varje gång :)

kram

2009-05-19 | 16:43:46
URL: http://bekk.blogg.se/
Mindy skrev:

God kväll söta du..Ja det är mysigt att bära på ett liv i magen :) Hoppas att du har haft en skön tisdag.krma

2009-05-19 | 17:05:10
URL: http://blondis81.blogg.se/
nEa skrev:

tack sis =).. hoppas ni får flytta in hos danne, så länge menar jag! Förstår att du tycker det ska bli kul med spanska igen..håller tummarna för att du kommer in =),.. 15 dagar kvar! <3

2009-05-19 | 17:23:34
URL: http://neasv.blogg.se/
Linn skrev:

Amanda, kan ni inte flytta in till Halmstad? (A) :)))) Ni kan bo i vår husvagn :D

Ps. Jag behöver hjälp idag, jag ska köpa nått på trader och jag vet inte hur man gör. Du är ju expert så jag ringer nog dig! :D Puss

2009-05-20 | 13:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0