Ny tid för rutin-ultraljud

Eftersom min käraste Ronny jobbar två-skift i sommar och jag jobbar tre-skift så funkade inte den elfte juni så bra längre. Jag ville ha med honom och han ville följa med så enda möjligheten var en vecka senare, den 18/6 kl. 7.30 (Ronny är hemma halv två på natten - moahaha) Det känns bra, för jag väntar hellre en vecka till och får med älsklingen! Då är jag i v. 19 (18+4).

Idag har min förkylning börjat släppa något. Jobbade inte igår eftersom jag nös var femte minut och näsan rann. Ett gäng kids var inget att hurra för då. Och tre timmar mer eller mindre gör ingen skillnad. Nu sitter jag och dricker i mig morgon teet. Grönt te, som iaf får mig att tro att jag mår bättre. Sen ska jag hjälpa Gurli med blonda slingor och i eftermiddag hem till mamma och överraska henne med en liten födelsedagspresent. Dennis, min käre bror ska dit också.
TUSEN GRATTISKRAMAR TILL VÄRLDENS BÄSTA MAMMA <3


Uträkning utgår från dagens datum: Tis 12 maj 2009.
Din graviditet startade Sön 8 feb 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 22 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 94 av 280. (33,6%).
Du är i vecka 14.
Du har gått 13 fulla veckor och 2 fulla dagar (v13+2).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 14 nov 2009
Du har 186 dagar kvar till beräknad förlossning.


Wohoooo jag är i trimester två! (av tre) Gick in i den idag!

Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin.

Har jag förresten berättat att jag brukar känna hur det rör sig där inne? Scary, men mysigt =)

Jag har världens bästa sambo. <3

Kommentarer
Fru Evelina skrev:

vad trist att det blev flyttat men klart ni ska dit båda två! Det är ju så häftigt :-D och sen chans för pappan att det verkligen lever nåt där inne!

här ville dom inte göra rutinul förrän 18+0 tidigast, vi gör det exakt på den dagen haha...

härligt att du redan känner liv därinne! jag har bara kännt en gång, längtar till nästa gång!



kram!

2009-05-12 | 14:17:57
URL: http://evelinas.blogg.se/
Mormor skrev:

Hej! Det är roligt att läsa din blogg, ser att allt är bra, förutom förkylningen. Att Du vågade åka, och se in i framtiden, det hade inte jag. Nu var ju allt bra,så det får vi hoppas att det slår in.Ha det bra ikväll, och hälsa alla, hade varit roligt att vara med. Många goa kramar från Mormor.

2009-05-12 | 15:18:48
Fru Evelina skrev:

ja precis, det är ju helt klart värt att vänta för att pappan ska kunna följa med :-)

och som du säger - könet syns ännu tydligare! vad gissar du själv på att det är, pojk eller flicka?



byxorna passar säkert dig då! Jag köpte 38 bara för att polarn och pyrets 40 var så himla stora, fick ju sy in dom! Så jag tänkte att alla mammajeans var jättestora i storleken... men inte dessa inte!

dom är verkligen jättefina så hade dom passat hade jag absolut velat ha dom kvar.

det är ju först till kvarn som gäller och än finns dom kvar :-). Billigare än så får man inte ett par fina mammajeans!



kram

2009-05-12 | 16:29:09
Karin Jönsson skrev:

Tack :) Ska bli spännande att prova, tror egentligen inte heller på sånt. Det är en av anledningarna såklart :P

2009-05-12 | 17:06:30
URL: http://wedwose.bloggagratis.se
Fru Evelina skrev:

ja gör det! mammajeans är superskönt när magen börjar puta :-). och som sagt, dessa är verkligen som ett par "vanliga" stuprörsjeans, superfina.



jag gissar på en flicka i min mage! ska bli kul att se om vi får rätt sen!

2009-05-12 | 17:07:04
URL: http://evelinas.blogg.se/
nEa skrev:

vad kul att du kunde byta tid och få med ronny med. Förstår att både du och han ville ha honom med sig :P.. Hade också velat vara hemma idag och fira lite med er... Åhh vad jag längtar hem idag! Älskar dig <3

2009-05-12 | 19:28:39
URL: http://neasv.blogg.se/
Fru Evelina skrev:

oj fick ni göra ultraljud idag! vad kul, eller har det hänt nåt?



dessa jeansen är mer som en 36 skulle jag säga, för jag brukar kunna ha en stor 38a men dessa gick inte ens på haha..



kram!

2009-05-13 | 10:19:49
URL: http://evelinas.blogg.se/
C A T T I S . G U S T A F S S O N skrev:

härligt :P

2009-05-13 | 10:26:05
URL: http://hejcattis.blogg.se/
mie skrev:

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87



2009-05-13 | 10:41:03
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0