Tupperware eller gekås?!

Det var trevligt hemma hos Ramona. Jag var mellan femton och 45 år yngre än alla andra och kände mig både ung, dum och oerfaren. I början måste jag erkänna att jag var väldigt tyst men efter ungefär halva demonstrationen började jag prata lite smått, och där fanns en massa trevligt folk. Jag kände ett visst tvång att köpa något, så en ostkupa för hela 219 kr (!!!) och en bebisgrej, en burk med en pip i, som man har vällingpulver i och bara kan vända rakt upp och ner i nappflaskan. Den verkade faktiskt smidig och Ramona sa att den var det med. 

Sen var Ramona så snäll att hon plockade upp sina mammakläder och amningströjor och lånade ut till mig. Dessvärre var nästan allting för stort... men man vet ju aldrig hur stor man så småningom kommer att bli..?
Hon hade två söta t-shirtar med. =) (Fyller tyvärr inte ut dem så väl än.. )


Vi har fått en ny granne, och han lär inte vara särskilt populär hos grannarna länge. När vi kom hem från stan så hade han parkerat sin BMW strax utanför dörren, rakt över gräsmattan och gången! Inte ens de som flyttar in kör fram bilen ända till dörren!!! Och inte nog med det - han kom ut en stund senare, såg inte ett dugg generad ut utan satte sig bara i bilen och körde iväg. Snacka om brist på respekt! Hans reg. nr var dessutom TUT ...

Ska vara uppe med tuppen imorgon. Jobba förmiddag på bruket, 6 - 14. Innan dess ska jag åka inlines hem till mamma och pappa och ge kisen Cozmo mat. Sen ska jag ner på kvällen och jobba natt. Samma procedur med Cozmo. Och eftermiddag på lördag. Tycker det är kul att hjälpa mamma & pappa med saker, med tanke på hur mycket de hjälpt oss!

Det blev förresten inga bananmuffins hemma hos Ramona eftersom det slog mig att hon är laktosintolerant, och inte tål gräddfil, som var en av ingredienserna.

Ronny Christer Mathias Kallas - Jag älskar dig!!!

Kommentarer
Carro - Adams mamma skrev:

Jag kommer ihåg hur det kändes, man hade såna förväntningar & ja det är bara för underbart att det är en bebis som växer där inne :)



Vi såg det på tillväxt UL som vi fick göra, på runtin UL var hon inte säker.. Men det var inte med meningen utan man såg det jätte tydligt på, Han ville visa upp vad han hade haha..



Jag hade också bebis tröjor Men den där vita var ju bara för tuff :)

2009-05-21 | 22:19:40
URL: http://mammatilladam.blogg.se/
nEa skrev:

Nä vad snäll du är som tänker på min lilla rackare ;).. tack för att du hjälper till sis! Åh vad gott med bananmuffins! Jag älskar dem!! Kommer ihåg första gången jag bakade dem hemma hos mamma och pappa hehe. Var nytt för alla då... 12 dagar återstår.. Nu börjar det kännas nära hehe.. Älskar dig <3

2009-05-22 | 08:11:06
URL: http://neasv.blogg.se/
nEa skrev:

Nä vad snäll du är som tänker på min lilla rackare ;).. tack för att du hjälper till sis! Åh vad gott med bananmuffins! Jag älskar dem!! Kommer ihåg första gången jag bakade dem hemma hos mamma och pappa hehe. Var nytt för alla då... 12 dagar återstår.. Nu börjar det kännas nära hehe.. Älskar dig <3

2009-05-22 | 08:18:54
URL: http://neasv.blogg.se/
Mormor skrev:

Vilket energiknyte Du är, jätteduktig. Men var försiktig när du åker inlains,Du behöver både armar och ben,som Du jobbar och sliter. Var rädd om Dig. Kram Mormor.

2009-05-22 | 13:17:58
nEa skrev:

haha ta inte illa upp, men han är bara väldigt hungrig jämt ;... 11 :D

2009-05-23 | 12:52:29
URL: http://neasv.blogg.se/
Carro - Adams mamma skrev:

haha nej det är svårt :)



Du har tid på dig att växa i dom, magen kommer ju bli mycket större innan bebisen har kommit!

2009-05-23 | 17:22:00
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0