Lista

Jag har lånat en lista från Evelina.


När fick du reda på att du var gravid? 6 mars 2009
Blev det en chock? Ja, det blev det eftersom jag åt p-piller.
Hur gammal var du? 19
Hade du mycket halsbränna? Nej inte mycket, men lite grann på slutet
Spydde du mycket? Nej, aldrig. 
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nja, stekt mat och vitlök tyckte jag inte om.
Hade du mycket foglossning? Nope
Hade du sammandragningar? Nej, inte vad jag minns.
Ditt sf mått som störst? 37 cm den sista mätningen
Har du fått bristningar? Ja lite.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Tre ggr drömde jag att det var en pojk, och det kändes så.
Vad hoppades du på? Vilket som, bara bebisen mådde bra.
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja en del på slutet
Hur mycket gick du upp i vikt? 18 kilon
Hur ser du på graviditeten idag? Åh vad mysigt det var!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Lavemang, lustgas, ingen epidural, vattenavgång hade varit häftigt, ville inte sys. Jag ville ta ut barnet själv, och att Ronny skulle klippa navelsträngen.
Gick du över tiden? Nej.
Födde du för tidigt? Skulle väl inte säga FÖR tidigt ;) Men dagen innan BF.
När började din förlossning? Efter en kopp hallonbladste satte värkarna igång, vid 14.00 12/11. 23.00 samma dag skrevs jag in.
Hur lång tid tog det? Från inskrivning till födseln - 14,5 timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Haha... 1-2 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Att jag inte var öppen mer, ställde då in mig på att det skulle ta lång tid.
Var du rädd för något? Ja, jag ville absolut inte spricka, och så klart ville jag ha en frisk bebis.
Grät du? Ja, glädjetårar med Aron på bröstet.
Skrek du? Nej det gjorde jag inte, men jag "grymtade".
Tog du nått smärtstillande? Jag fick akupunktur och en morfinspruta natten innan han kom, men de hjälpte ingenting och hade slutat värka när han kom. Då var det lustgas på hög nivå, varmt bad, vetekudde, kalla kompresser.
Blev du sydd? 1 stygn på insidan.
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? 4 st. 2 barnmorskor, 1 sköterska och Ronny.
Hade du någon nära med dig? Pappa Ronny
Hur stor var bebisen? 3530 g och 50 cm lång.
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Axel Christer Aron
Hur ser du på förlossningen idag? Den bästa dagen i mitt liv! Underbar, fantastisk upplevelse!
Var allting värt det? Ohja LÄTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0