Oflyt.

Lite oflyt har jag haft idag. När jag skulle gå till affären en snabbis och köpa halstabletter så märkte jag att pengarna på kontot har sinat. CSN har klantat till det med, så jag måste skicka in en ny ansökan för studielån detta halvåret och jag kommer inte få några pengar på minst 3 veckor. Och dopet är ju inte direkt billigt, för att inte tala om Bastians kalas på busfabriken på lördag. Suck. Så jag ringde CSN och jag måste ha skrapat ihop 28 hp för att få fortsatt lån. Och jag kan bara få det till 18 vilket är väldigt konstigt. 15 hp från Halmstad Högskola. Jag har fått 3 hp från Umeå av 15 potentiella, 3 hp fick jag underkänt på, så var är de andra 9 hp?!
Sen sa de att man kan få lån om man av personliga skäl anser att det varit svårt att studera. Jag hoppas det löser sig, men det känns lite jobbigt just nu!

Jag har iallafall sökt sommarjobb på Stora Enso i år igen. Men får jag det så funkar det bara i en månad ungefär eftersom Ronny inte kan ta ledigt längre än så.

Bastian hade med sig en kompis hem från skolan och jag säger bara det:
Tack gode gud för att jag inte har tvillingar. ;)

Imorgon är det efterkontroll och sen föräldragrupp, och vi ska prata om barnets vaccinationer, lite mat och första tiden hemma. Intressant.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0