Då gör vi ett nytt försök.

För ett par dar sedan skrev jag ett nytt inlägg här på bloggen, men på nått mystiskt sätt försvann det. så - here i go again.

Helgen var extremt händelserik, både rolig och sorglig! Allas vår Sarah flyttar till Paris på fredag för att läsa sista året på gymnasiet där. Kul för henne, tomt för oss! Men vi är glada för hennes skull och hoppas att det går hennes väg! För övrig får hon ju besök av Elin, Erika och kanske någon mer på höstlovet redan. Däremot inte jag, Jag och Sara drar till Spanien den sjunde oktober!

Så i fredags var det kick-off för helgens galenskaper. Skolfotografering i skolan vilket resulterade i att jag såg ut som en gammal sate med pipa i käften och basker på huvvet. På kvällen drog vi till Sarah för avkedsmiddag. Tacopaj a la Paris som var helt underbar! Efteråt åt vi citron-lime kaka med glass och hallon. Yummy.
Kvällen bjöd på en hel del skratt och mystik. Tanjas claude monet är en glad manet knäckte oss alla!  Så klart spelade vi Loups-Garos (?) och jag fick med mig Tanja på min sida! Så imorgon smäller det...kanske får jag spela i skolan:D När klockan blev mycket tog vi bussen från lilla Hylte och jag sov över hos Erika i skogen.

På lördagen blev jag och Prssn hämtade av Sebbe och Karim i Torup och vi åkte iväg mot Gekås. I uppdrag av Linn skulle vi köpa kräfthattar men inte fan hittade vi det, så det fick bli Girlanger och Serpentiner med kräftor på ist. Men det dög, inte sant? ;) Annars, hittade vi underkläder vilket är det vanligaste man köper på Gekås. En BH hittade jag:D 50 spänn och både skön och fin:D Kan det bli bättre? tur att Erika guidade mig runt där, för herregud. Två år sedan var det jag var där och jisses vad de har byggt om. Utaför Gekås åt vi skruvade pommes och jag blev kär...^^ Gud vad gott! Väl hemma var det dags att ge sig iväg igen.

Vi satte oss på bussen runt halv sex. Jag hade dragit på mig en tubklänning, som till min glädje krympt i tvätten och blivit kortare:D Om inte annat har jag blivit längre, men det tvivlar jag på! :/ haha:P På fötterna hade jag ett par superhöga pumps som jag lånat av Tina. Klacken var säkert tio cm och jag var lite för optimistisk. herregud, NEVER AGAIN! ;) HAHA

Väl inne i stan gick jag och Elin barfota till Hemköp med Erika och Sarah och köpte det Linn instruerat oss. ( :@ ) Sen gick vi till henne, återigen barfota fast den gången jag och Erika som också började känna av sina skoskav. Hemma hos Linn satte jag igång med gurka och paprika. Linn och jag kom överens om att röd paprika var bäst, men trots det tog jag fram en gul jävel och började skiva. När jag var färdig kom jag på att nyansen mellan den första och andra paprikan inte var samma. För en var röd och en annan gul. När allt var klart - sallad, såser och köttfärs var LINN SMART NOG att komma på att hon inte hade bröd till tacosen...Så jaja. Någon fick sätta sig på cykeln och köpa det medan vi andra knaprade chips i försök att stilla vår hunger..xD haha.:P Men när det väl kom - brödet - smakade det himmelskt! Några Tequila-shots efter maten satt fint...-först. Och snart började det gå utför för alla. Skitrolig kväll var det! När jag ringde mobilsamtal till Finland och började må illa upptäckte jag att jag fått nog så jag ringde Sebbe och sa att jag skulle åka hem. Han mötte mig och vi gick mot bussen, sen såg vi att den inte gick förrän en timme senare så sebbe haffade en svart-taxi chaufför och gav honom antingen 150 eller 200 kr för att köra oss till Fyllinge. Har ett svagt minne av att Sebbe sa: Vi måste åka nu, men flickvän mår väldigt dåligt. När vi kom hem gick jag och la mig i Sebbes säng - spydde. Stackars killen cyklade ner till sina föräldrar som var på fest någonstans där omkring och fårgade hur han skulle tvätta bort det. Under tiden hade han bett Benjamin passa mig, men när Sebbe kom tillbaka hem var jag borta. (Inte bara i huvvet då) Så Sebbe blev skitorolig, hans föräldrar kom hem och alla började leta efter mig. Efter att de letat i ungefär en timme ringde de polisen. Ytterligare
en timme senare kom hans pappa in på sebbes rum och drog undan täcket - där jag låg och sov - ovetande om uppståndelsen kring mitt "försvinnande". Så polisen fick nyss om att allt var lugnt och jag blev placerade i Jonnys säng där jag somnade lugnt. Dagen efter vaknade jag - såg ut som skit och mådde skit. hade baksmälla hela dagen och fick inte ner någonting. Jag skämdes som fan och vågade inte visa mig för hans föräldrar, men de var jättesnälla mot mig och brydde sig verkligen. TACK! Jag kom ifrån sängen vid 14.00 och Sebbe körde hem mig för att jag skulle spel match på kvällen. Vi förlorade med 3-1 så vi fick troligtvis säga hejdå till div. IIV. :/ Jag spelade dock ingenting, p.g.a. min extrema ryggsmärta. Pippi gav mig massage och upptäckte att jag har otaligt många muskelknutor i ryggen. Jag kom hem och somnade direkt.

I morse vaknade jag och mådde bra, förutom tröttheten. Åkte till skolan och började må illa på bussen - tänkte att det är väl ingen fara och började dagen med ett hårt träningspass bestående av cirkelträning. Efteråt kunde jag knappt stå upprätt och sen började jag spy... Illa nog. Jag bestämde mig för att åka hem från skolan och bussresan hem var mordisk! Men när jag väl var hemma sov jag i ungefär tre timmar och mådde fortfarande skit. Och nu har jag fått ner en banan och mår inte bra ännu. Hoppas dock att jag blir frisk nog att åka till skolan imorrn! Loups-garos ju, på mentorskvällen! <3

Nya bilder på bdb för övrigt. Enjoy!

Kommentarer
Sarah skrev:

stackars vännen då :) tack ändå för helgen, var jättekul! hoppas att du kan komma till skolan imorgon och kicka lite ass på loups-garos!

2007-08-27 | 18:36:35
linn skrev:

herregud va jag skrattade när du var "försvunnen". inte alls kul men jag ser en lost amanda springa omkring i en hage. Tack för i lördags och hoppsa du mår bättre snart!

2007-08-27 | 19:45:01
mooop ,boolaboola skrev:

haha ajg hade letat miljoner ggr mer efter dig om man bortser över oroliheten så var det skoj att hoppa genom häckar säger vi :D

2007-08-27 | 21:37:04
erika skrev:

haha amanda sikken helg det va då :D:D wiiiieee mwa

2007-08-28 | 13:30:00
URL: http://erikatta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0