The script

r några dagar sedan bestämde ronny och jag oss för att vi skulle börja äta nyttigt på riktigt. Det blev storhandling på Willys i fredags och vad som inhandlades var bl.a. kött, korv, bönor, aubergine, avocado, squash och zucchini. Utav detta har vi lyckats göra tre riktigt goda middagar, (än så länge). Första dagen blev det färsfylld aubergine, som var god, men tråkig utan något till. Igår gjorde vi auberginefärsgryta, alltså aubergine, köttfärs, tabasco, sambal oelek, och till det grönsallad. Idag gjorde vi det godaste hittils! Lax blandat med bulgur, majs, tomat, bönor och rödlök. Till det hade vi en avocado och creme fraiche kryddad med sambal oelek. Det blev en höjdare, verkligen!

Igår började jag på högskolan, programmet förskollärare. det första jag fick höra var att jag förmodligen missat min plats eftersom jag råkade glömma uppropet, som är superviktigt... :$ stötte på ida, från gymnasiets idrottslektioner och det var en himla lättnad. Som tur var kunde hon visa mig runt, och hjälpa mig prata med lärarna om min situation. Till slut fick jag veta att jag fick stanna i klassen, och en lättnad spred sig:)
Vi hade föreläsningar i fyra timmar sammanlagt och ärligt talat var det ganska tråkigt. Hursomhelst 150 nya lärarstudenter för i år. Inte få iaf. Ledig idag och imorgon, på torsdag ska jag på biblioteksintroduktion och på fredag är  det VFU-information. VFU är kort för verksamhetsförlagd utbildning, alltså praktik.  I snitt går jag tre dagar i veckan.

Tina och Tamas var här nyss och efter en stund kom Stephanie med, trevligt med lite sällskap i vår trånga, ensamma, lilla lägenhet. Ikväll ska det tränas, handboll klockan nio till tio. Förbannad över tiderna som är så fruktansvärt dåliga! GRR!

I söndags hämtade jag och Ronny hem vår andra skönhet Leia :) En bondkatt som är svart med bruna fläckar och en vit fläck precis vid munnen. Hon är elva veckor gammal och alldeles underbar. det tycker dock inte Diva..;)

Stora förändringar kan komma att ske. Förhoppningsvis gör de det.
Älskar min snyggaste, bästa pojkvän! <3

Kommentarer
Karro skrev:

Hejhej! Skönt att det löste sig med din plats på utbildningen! Du får höra av dig sen om vilka böcker ni ska ha så får jag kolla om jag kanske har några hemma!

Ses kanske imorn på bussen! Tjingeling!

2008-09-03 | 07:27:37
URL: http://karrobarro.blogspot.com
sarah skrev:

ska du plugga i alla fall? trodde inte att du ville?

2008-09-03 | 10:58:24
URL: http://sarahgalien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0