Du har nu 200 dagar kvar till beräknad förlossning

Ringde lönekontoret och fick beskedet att min lön blivit försenad p.g.a. att min chef inte attesterade lönelappen i tid. Därför får jag inte min lön förrän den åttonde maj! Det är extremt frustrerande eftersom vi måste betala räkningarna imorrn. Som tur är så har jag underbart snälla föräldrar. <3

Sen vi kastrerade kisemisarna så har Diva slutat kissa inne, men Leia bryr sig inte det minsta utan fortsätter som vanligt. Vi har nu försökt spraya "piss-off" på hennes favvo-ställen flera gånger om dagen men det hjälper inte. Nu har vi placerat ut tre olika matskålar på de tre olika ställena. Hoppas hoppas hoppas hon slutar snart! Annars blir vi illa tvungna att ta bort henne. :'(

Nu har jag ringt och bokat galler-kärra till klockan tre i eftermiddag. Då ska vi köra till tippen och slänga halva lägenheten. iaf, Bastians gamla säng, en kontorsstol, två bord, massa, massa kläder och en hel del annat skräp. Gud vad skönt det ska bli att äntligen ha plats igen!

Igår fixade vi annonsen till Hallandsposten och imorgon kommer den med i tidningen. 100 kr kostade den, men får hoppas det ger resultat. Vi skrev så här:
"Hus, del av hus, el. lägenhet önskas hyra av ung, skötsam familj. Minst 3 rum och kök!"
Väntan...

När jag loggade in på familjeliv idag så såg jag att jag nu har 200 dagar kvar till beräknad förlossning.
KUL! Ronny har förresten hittat en barnvagn han vill ha. Jag är lite tveksam, men den växer nog för mig.:)

Var inne på Ikea för ett tag sen och hittade massa gardiner som jag vill ha och kuddfodral som jag vill köpa =) De jag har nu är fruktansvärt trasiga och ser hemska ut! Cerise-rosa är en fin färg iaf.=)










10:29
Elisabeth från lönekontoret ringde nu och jag kommer att få mina pengar antingen idag eller imorgon! Wohooo! Lättnad!

Kommentarer
nEa skrev:

hej sis, skönt att det löste sig =). Sa ju det! Söt barnvagn med hehe, love u <3

2009-04-28 | 18:43:10
URL: http://neasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0