Illamående igen!

Hela dagen igår mådde jag piss. Jag var illamående och rörde knappt en fena medan min kära sambo städade lägenheten, moppade överallt och tillochmed skrubbade badkaret ordentligt! nu är det vitt igen. =) Så nöjd! Halv två började jag jobba, fick höra att jag skulle vara på korpen och tänkte suck - det här blir en lång dag. Fritids för de äldre barnen är sådär, för barnen klarar sig så bra själva så man har ju inget att göra.
Men jo, jag hittade nåt att göra. Jag satt och räknade dagarna till RUL =) 49 idag ;) Längtar nåt så sjukt!
När jag hade räknat färdigt så läste jag igenom en massa broschyrer jag fått av Nina. Bl. a. 9 goda råd till blivande föräldrar och ronny bad mig komma ihåg att jag ska be om en "baby bag" på BB om ett halvår. Ha!

Efter jobbet igår åkte jag upp till svärmor en sväng och hälsade på. Det var mycket folk där,a v någon anledning. På kvällen åkte vi till Tina och Tamas och älsklingen gick runt och mös med Sam. =) Tror han har lite bebislängtan ;)

Nina sa att man inte behöver börja med järn, fosfor och folsyre-tabletter förrän v. 24 men jag som (så klart) ska vara ute i tid har redan börjat. ;) Äter multivitamin brustabletter och känner mig lite piggare av dem, men har blivit otroligt hård i magen. Tydligen är det inte helt ovanligt att man blir det av järn.

En av mina kollegor på jobbet, Bigge, är så söt=) Varje gång jag möter henne i korridoren så har hon ett finurligt smile på läpparna. Sen frågar hon hur jag mår och hur magen mår. Sen stryker hon handen över min mage och säger att hon är så glad för min skull. varje gång! Och hon påminner mig om hur mysigt det är. =)





Bild tagen för tre dagar sen. :) Mage på kvällen efter mat. Föredrar att fota då, för då ser den större ut. ;)

Kommentarer
Fru Evelina skrev:

Ooo folsyretabletter är jätteviktiga att ta från början!! det ämnet är jätteviktigt för bebisens tillväxt och eftersom det mesta är färdigbildat efter vecka 12-13 nån gång och bara ska växa till sig är det superviktigt att äta det från början! har inte bm sagt det till dig?



hihi nä jag har inte haft jeans på lääänge, bor också i leggings eller pösbyxor.



jobbigt att ditt illamående också har kommit tillbaka! jag mådde döilla mellan vecka 7-10 och då åt jag postafen flera dagar för annars kunde jag inte ens stå upp haha... men, det är smällar man får ta =)



kram!

2009-04-23 | 11:20:02
URL: http://evelinas.blogg.se/
Fru Evelina skrev:

ett tips om folsyretabletterna är att köpa tex aco kvinna på apoteket för där får du i dig allt som du behöver extra som gravid! en tablett om dagen =)

är ju många som inte äter extra vitaminer eller folsyra och ändå får friska barn såklart, men det är ju aldrig fel med extra vitaminer!



kram

2009-04-23 | 12:40:40
URL: http://evelinas.blogg.se/
Fru Evelina skrev:

ja precis! 60 simmade jag häromdagen =) idag var det bara 4e gången så jag har ju precis börjat hihi...



jaha då kanske du är och hälsar på i småland emellanåt då =)? eksjö är ju väldigt litet så jag trodde faktiskt att det skulle finnas lite bredare prisintervall eftersom det finns så himla många frisörer fast det är en liten stad.



jag tror att tabletterna kostar 99 kronor och är 100 tabletter eller nåt, så det räcker ju ett bra tag!

här har du en länk :



_228.aspx" rel="nofollow">http://www.aco.nu/templates/ProductColor_228.aspx





kram!

2009-04-23 | 20:01:59
URL: http://evelinas.blogg.se/
Mindy skrev:

Grattis till livet i magen..Hur långt gången är du i dagens länge?,,Ha en skön lördag.kram

2009-05-16 | 16:28:55
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0