Barnmorskebesök

Idag har jag varit hos Carin, min barnmorska! Har inte träffat henne på hela sommaren eftersom hon varit ledig. Trivs verkligen jättebra med henne! Ronny var med i väntrummet, men eftersom de inte kallade in mig förrän efter 20 minuter hann han inte stanna. Så han fick åka till jobbet istället.

Jag är nu i v. 28 (27+3)
Mitt järnvärde var 125, ett mer än för två veckor sen. Äter fortfarande inte Niferex och jag mår så bra så.
Mitt blodtryck låg på 120/60 vilket också är bra.
I urinet hade jag något som förkortades till leuc. +2 och det var tydligen någon slags bakterie. Jag ska dricka mycket vatten nu och ta med ett nytt urinprov om två veckor.
Vikten pekade på 69, har gått upp ca. 8 kg under graviditeten. För två veckor sedan vägde jag 67.
Symfys-fundus måttet var 27 cm, hela 6 cm större än sist! Att jag växt så mycket på två veckor!
Bebis hjärtslag var först på runt 180, men det var för att jag råkat skrämma den lite och livmodern dragit ihop sig:) När den lill* lugnat ner sig låg det på runt 152.

Jag är SÅ glad för att allt är bra! Det känns helt otroligt att ha kommit så här långt!
Vi har kontroller inbokade i princip hela september - superskoj! Och den 28/9 ska vi ju på ultraljud igen! Åh vad jag längtar!

Torgny, fastighetsskötaren ringde igår och tydligen är inte tapetseraren färdig förräns i mitten på nästa vecka. Nu har vi ju ändå ingen bil, den såldes igår, så vi hade inte kunnat köra grejer, men gud vad kul det hade varit att få se hur det ser ut!
Jaja, hellre att det tar längre tid och blir ordentligt gjort än kort tid och slarvigt.

Ikväll ska jag hem och hälsa på älskade Fozzie igen. <3 Min skatt!


Kommentarer
Fru Evelina skrev:

mitt sf mått var 27 igår, och hade bara växt 2 cm på 3 veckor =( hoppas det utvecklas bättre till nästa gång!



jag beställde faktiskt lovely mother oil också, men den med white chocolate innehåller kakaobönor vilket är det som sägs hjälpa mest mot bristningar!



kram

2009-08-20 | 09:59:12
URL: http://happilyeverafter.se
Fru Evelina skrev:

ja det är ju absolut ingen fara, det var bara att förra gången låg jag på kurva och nu under, så hon sa att om kurvan fortsätter plana ut blir det ett till ul =). Men det kan ju ha varit att han låg på ett visst vis till exempel, jag tror inte det är så ofta han ligger rakt upp och ner utan mer tvärtöver oftast haha...



kram!

2009-08-20 | 12:19:36
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0