Jag ÄLSKAR den nya lägenheten!

Sitter och äter frukost nu, vid ett bord - ett matbord! Förstår ni hur härligt det känns? Har suttit böjd över det där soffbordet i ett och ett halvt år!

Vi blev färdiga med både flytt och städ igår runt ett-tiden. När Gurli och jag skulle putsa ett snedfönster så löstes någon spärr ut och vi kunde inte stänga det. Vi ringde efter männen som var på tippen och slängde överblivna möbler. De kom och segrade inte. Sen började det regna så vi var illa tvungna till att ringa efter stackars Mats (hyresvärden) som faktiskt är ledig på lördagar. Han var inte jättepigg på det men sa att han skulle komma dit.

Mats kom och grejade, men inte heller han segrade, utan lade en presenning på golvet och sa att det skulle fixas på måndag. Innan han gick så passade han på att godkänna städningen!



Idag har vi gått in i v. 30! Alltså "bara" tio veckor kvar nu!

Om en timme så är vi på väg till Jönköping och IKEA med släp! Idag ska det shoppas. Troligvis blir det sängram, nattduksbord, sovrumslampa, mattor, hyllor, loftsäng till Bastian, gardiner (som mina underbara föräldrar ska ge i inflyttningspresent), gardinstänger, vardagsrums-bord, duschdraperi... and the list goes on.

Bilder från lägenheten kommer, samt magbild från v. 29.
Imorgon ska jag inventera på Konsum så är borta i princip heeeela dagen.

Ha det gött!

Kommentarer
Linn skrev:

Låter ju helt kalas! Nu är jag ledig fram till oktober sen börjar jag jobba igen. Så säg vilken dag och vecka som passar bäst så kommer jag på studs! Pusspuss

2009-09-01 | 15:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0