Nästan 20 000 kr i böter...

... blev det för vår nya lägenhets förra hyresgäst. Hon hade helgen på sig att städa och i fredags såg det inte ljust ut. Jag, Ronny och fastighetsskötaren Torgny var där och tog oss en titt. Helt förfärade blev vi.
I morse ringde jag Torgny och bad om att få vara med vid besiktningen. Vid 15-tiden ringde han och när jag kom dit så bytte han lås. Hon hade inte hört av sig och därmed inte heller lämnat tillbaka nycklarna. Inte ett jota var gjort i lägenheten, och det ser förjä*ligt ut. Därför kommer kvinnan i fråga få betala ca 4000 kr för att Bra Bostad ska anlita en städfirma. Till detta kommer också 15 000 kr för tapetsering och målning.
Torgny sa att de möjligtvis kommer lägga nya golv i vissa rum också, och då tillkommer extra avgifter.

Jag ljuger om jag påstår att jag inte är skadeglad, för det är jag. Vi hoppades på att en städfirma skulle anlitas eftersom det inte känns som att det skulle bli ordentligt gjort annars. Enligt Torgny har målerifirman lovat att vara färdiga till helgen den 15de och 16de augusti, så enligt planerna ska allt flyta på som planerat - trots allt extraarbete.

Imorgon eller på onsdag ska jag få en pärm med tapetprover och färger i. Det ska bli jättekul att välja ut tapeter till de olika rummen. Bastian har önskat grönt i sitt rum, så det blir det. Jag vill ha vitt i vardagsrummet, och är sugen på nougatbrunt i sovrummet. Jag vet inte riktigt vad Ronny har tänkt sig.
Köket är nog svårast... tips?

Håller på att skicka in hundratals bilder till framkallning nu, ska bli så skönt att ha dem i album istället för på datorn!

Kommentarer
karolin skrev:

Oj, om en hyresgäst lämnar lägenheten ostädad och äcklig så får man vara skadeglad! SPECIELLT om man inte ens får tillbaka nycklarna! Vad dåligt av henne/honom.



Skönt med nya tapeter, vi fick också det i heeela lägenheten när vi flyttade in. Men det var för att de gamla var 12 år gamla så de skulle bytas ut av den anledningen :) Ny spis fick vi också för våran var 20 år gammal!! Ibland har man tur!

Kram

2009-08-04 | 12:06:39
URL: http://bekk.blogg.se/
karolin skrev:

nej usch vilken.....ohyghienisk människa! Hur kan man leva så!?



Jag är i vecka 22 nu, eller 21+2 för att vara exakt och tiden slääääääpar sig fram :P

Kram

2009-08-04 | 14:30:13
URL: http://bekk.blogg.se/
karolin skrev:

Ja jag hoppas det går fortare sen! Vi ska få allting i stort sett, ärva alltså. Det enda vi behöver köpa är egentligen ett skötbord och en babysitter. men jag tycker det är lite trist att BARA ärva allt också, så jag köper massa kläder och sånt som egentligen inte behövs haha :P

Men vi sparar ju en slant på barnvagn och säng så jag får slösa lite då tycker jag :P

Kram

2009-08-04 | 14:49:37
URL: http://bekk.blogg.se/
karolin skrev:

jaha men då vet du ju att det är kvalité i sängen iallafall, om den har hållt såå länge :)



Ja klart man är tacksam, men till sitt eget barn vill man ju köpa lite "egna" saker också. Det är ju inte kul att BARA få ärva, även om det är ekonomiskt :) Så jag förstår hur du tänker :)

Kram

2009-08-04 | 21:35:21
URL: http://bekk.blogg.se/
karolin skrev:

Haha, ja Ölk är det många som frågar om så jag ska nog skriva ett inlägg i bloggen om det. Många tänker "stackars barn" och det kan jag hålla med om. Nästa unge blir en Mjärtalk, och det är nog lika synd om den haha.

Kram

2009-08-05 | 09:58:11
URL: http://bekk.blogg.se/
Fru Evelina skrev:

haha BRA för ER =)! men vilken mysko människa, så gör man väl inte???

2009-08-05 | 10:14:48
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0