Att man blir irriterad...

Har varit inne på bra bostads hemsida varje dag denna veckan för att vi ska kunna säga upp vår lägenhet i tid om det kommer upp nåt nytt. Igår, den 2/7 gick jag in på hemsidan som vanligt och då låg det TVÅ nya lägenheter uppe. De verkar kanonbra, MEN tillträdet för den ena var för två dar sen och tillträdet för den andra är 1/8. Alltså har vi INGEN möjlighet att säga upp lägenheten i tid. Och nu kan vi tidigast flytta 1/11 eftersom vi inte sa upp lägenheten i juni, alltså för tre dar sen. SUCK!

Frågan är hur man ska göra... Ska man säga upp lägenheten nu och i värsta fall bo hos mamma och pappa om vi inte hittat nåt innan 1/11? Vi borde ju faktiskt hitta nåt innan dess.

Nu håller jag på med tvätten, hygienen är ju extra viktig nu när Bastian är sjuk, så alla sängkläder tvättas nu när han åker hem till Laila. Och alla handdukar, alla kläder som legat framme osv. Skulle egentligen på massage ikväll men fick avboka den (och sjukgymnastmötet igår) pga av att jag inte vill smitta dem om jag nu skulle haft nåt. Men än så länge verkar jag ha klarat mig, de enda prickarna jag har på kroppen är gamla hederliga myggbett. ;) Svårt att undvika när man MÅSTE ha fönstret öppet på nätterna för att inte svettas ihjäl. jag kan lova att det är riktigt varmt att bo i en takvåning med nästan bara takfönster.

Hursomhelst, pratade med sjukgymnasten, Gunilla, igår och ska träffa henne nästa torsdag istället. Och massagen blir på tisdag 18.30. Jag måste verkligen få min axel frisk nu för det blir bara värre och värre. Suck. Och inte vågar jag träna nu heller, eftersom mitt högra ben de senaste dagarna har strulat mycket. jag blir trött i det jättefort, trots att det är i det benet jag har mest muskler. När jag lägger mig på eftermiddagen och vilar så värker det och bultar.

Igår sparkade bebisen jättemycket! Härligt när man ligger på ryggen och känner att det faktiskt ÄR något där inne.:)

Jobbar imorrn och på söndag, men trevlig helg till alla er andra! =D

Kommentarer
Fru Evelina skrev:

det är riktigt kruxigt när man flyttar mellan lägenheter!

vi har alltid chansat och sagt upp och som tur var har det alltid löst sig med att den som ska flytta in i vår gamla vill flytta in lite tidigare =)



kram

2009-07-03 | 12:41:01
URL: http://evelinas.blogg.se/
Denice-mamma till Hampus skrev:

grattis till bebben!

2009-07-07 | 12:02:10
URL: http://deniicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0