Detta sug efter sötsaker...suck.

Igår var det väldigt trevligt. Vi provade GPSen som är inbyggd i Saaben och körde till Universeum. Väldigt bra GPS för vi hittade, men man blir ändå så stressad av stadstrafiken. På väg dit så sa GPSen att vi skulle köra en liten omväg för att det var en trafikstockning längre fram (En lastbil hade börjat brinna). Men vi tänkte att den säkert inte var uppdaterad - vilket resulterade i att vi satt fast itrafiken i 40 minuter. Dyr bensinräkning haha.

Universeum var helt okej, Bastian och Elly tyckte det var skitkul. Jag gillar djuren, de är häftiga men det var så mycket folk där igår så man han knappt titta. Efter vi tittat på djuren så skulle barnen till "lekställena" och jag satte mig ner jämte Tomas och vilade. Gud vad jag hade ont i mina ben och min rumpa. Dumma dumma ischias. Efter universeum åkte vi till Kållered och åt på Ikea (laxfile med potatis och sås - gott!) och gick på K-center. Jag köpte ett par stora svarta ör-ringar. kanske lite väl stora, men jag gillade dem ändå. Och Ronny med.
Gurli köpte massa fina kläder, bl.a. en jättefin lila klänning.

Vi var hemma i Hylte igen vid 19.00 och då åkte vi till pappa och visade bilen. Han tittade bara lite snabbt eftersom han skulle bege sig till Norge och fiska en vecka. Men, han tyckte den var snygg och verkade vara ett bra köp. Jotack, nöjda är vi.:)

idag vaknade jag kvart i tio av att Steff ringde. Hon var superledsen och berättade att hon missat bussen till Halmstad och frågade om jag kunde köra. Ingen bil, svarade jag, eftersom Ronny var i Brännögård och jobbade extra. Hon ringde upp fem minuter senare och sa att jag får låna hennes pappas så det gjorde jag. Tio i elva var vi framme och tåget till Göteborg som hon skulle vidare till, gick elva. Timing. Hann tillochmed äta en köttbullebaguette som steff bjöd på. (Åt ingen frukost hemma) Nu sitter jag och hoppas att hon får världens underbaraste dag med Markus, exet, som hon så gärna ville börja om med.

Efter jag lämnat Steff på tågstationen körde jag till Biltema och inhandlade bilsvampar. Tittade på torkarblad men rätt sort fanns inte inne. Sen såg jag att de hade hyffsat billiga bil-klädslar med, som vi behöver. Annars kommer tyget förstöras helt på de vi har nu.

Hemma vid tjugo över tolv, och hjälpte älsklingen tvätta bilen. Tyvärr orkar jag ju ingenting, blir trött i hela kroppen och får ont ont ont. Så efter en stunds övertalning från Ronny gick jag in och la mig i sängen.

Igår kände älsklingen bebisen sparka för första gången! Jättekul! Ungefär vid nio, tio på kvällen var det, då han/hon är som mest aktiv. Han blev glad, och jag blev glad.:) Min navel putar numera ut, mest på kvällarna. Det känns inte lika kul eftersom jag tycker det ser onaturligt ut. Har inte vägt mig på länge men skulle tippa på att jag nu gått upp ca. 5 kg. Känns helt okej faktiskt. magen är fortfarande liten på mornen dock. :/
Sugen på godis. Surt, salt, lakrits, choklad - you name it.
9 dagar tills vi får veta hur det blir med lägenheten!

Kommentarer
J o s e f i n e skrev:

Oj har du varit på fem ultraljud? Hur kommer detta sig?



Usch för att ha ont. Jag gillar universum, är som ett barn ibland. Jag sa till min sambo häromdagen att jag längtar tills barnet är såpass stor så man kan ha vattenkrig med honom/henne. Då tar jag hinken ;P



Kram

J o s e f i n e skrev:

Men vilken tur i oturen att du blev sjuk och att du åt ppiller då =) Underbart att få kolla så många gånger ju. Varför ska du igen vecka 33? Vi får bara ett här som vi går på någon gång mellan vecka 16-18..



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0