Göteborg

Idag åker vi till Göteborg, eller närmare bestämt Universeum. Bastian skulle dit med sin farmor så vi möter dem där. Imorgon jobbar Ronny extra på förmiddagen och söndag - måndag jobbar jag igen. Men nu är det inte mycket kvar till semester!

Igår var jag hos sjukgymnasten. När jag stod upp och gjorde hållningsövningar (som inte är ansträngande) så var jag tvungen att lägga mig ner. Det svartnade framför ögonen och jag började må fruktansvärt illa. Gunilla, sjukgymnasten var jättesnäll! Andra bullar var det när jag mådde bättre och hon började på med min arm och axel. Knölarna jag har där har uppstått pga cirkulationen står stilla där, så det gäller att få igång den igen snart. Hon gjorde ultraljudet för att mjuka upp musklerna och sen knådade hon och tryckte med fingrarna och det gjorde så ont att jag började gråta. Herregud. Jag berättade om problemet med Ischias och hon sa att det är vanligt och att om jag inte blivit bättre tills jag ska dit igen (om tre veckor) så ska hon skriva ut en TENS-apparat till mig som jag kan få hyra för 100 kr/månaden till förlossningen är över. Den ska tydligen vara kanonbra! Vad jag har förstått så ger den ifrån sig små stötar.



Magbilder från igår.
Har hört många säga att folk tror att jag är gravid, men vågar inte fråga? Haha. T.ex. bilförsäljaren eller några på jobbet. Den senaste veckan har jag sovit med sport-BH eftersom mina bröst läcker. >_< Jag känner mig trött nuförtiden och vill inget annat än att bli piggare. Ska till barnmorskan om två veckor, ungefär. Fast då inte min riktiga barnmorska utan vikarierande.

Kommentarer
J o s e f i n e skrev:

HAHA verkligen inte tvillingar. Inatt drömde jag igen, ännu en gång var det en flicka... Efter denna dröm vill jag verkligen inte genomgå en förlossning.



Jag ska också till en vikarierande barnmorska om cirkus två veckor. Hehe läcker du redan? Det kommer bara vätska från mig om jag trycker ;)



Många i min omgivning som inte heller vågar fråga. Dom hör det via någon och sedan går dom till en utav mina nära kompisar och frågar.. Tråkigt tycker jag..



Roligt med universum =)



Kram

Fru Evelina skrev:

så fin magen är!

jag har inte börjat läcka än men det kommer väl =)



kram

2009-07-10 | 21:45:24
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0