Mustangen såld :( Ny bil inhandlad :)

I lördags sålde vi Mustangen, tråkigt nog för, enligt mig, för lite pengar. Igår var vi utan bil hela dagen, och Ronny tyckte nog det var ganska tufft. (Jag jobbade så märkte inte mycket av det.) På morgonen tittade vi på en V70 här i Hylte som såg fin ut men den hade inte blivit körd på två år så gick inte starta utan startkablar. Sånt ordnar ju sig efter ett tag men vi bestämde oss ändå för att avvakta. På eftermiddagen åkte han ner till Älmhult med sin mamma och Tomas för att titta på en Saab 9-5 03:a för 69000. Den var inte ett dugg omhändertagen och det syntes både inuti och utanpå.

Idag gick vi upp tidigt och promenerade till Bilopalen här i Hylte. Gurli och Tomas kom strax efter oss. Vi tittade på en bil för 130000. Saab 9-5 07:a, svart, jättefin och jätteskön. Vi provkörde och prutade, Nästan nere på 120000 slog vi till och nu har vi alltså en säker familjebil! Innan vi får den (imorrn bitti) så ska passagerar-airbagen kopplas in, eftersom vi ska ha bilbarnstolen i baksätet. Sen ska även de två framdäcken bytas då de var skitdåliga. Försäljaren lovade också att han skulle leta upp fyra begagnade vinterdäck som han kan skicka med i priset. Kanon!



Nu är vi alltså Saab ägare. =) Och ett steg närmre allt som ska ordnas innan lillen tittar ut!

Haft otroliga problem med ischias idag! Det har gjort så ont i skinkorna och benen att jag var tvungen att ställa mig upp emellanåt, och sätta mig ner lika ofta. När jag kom hem från "city" slängde jag mig i sängen och Ronny var snäll och lagade lite mat till oss. =)

Nu sitter jag och laddar, försöker ta mig energi att diska och sen gå en långpromenad eftersom jag hört att det ska vara bra när man har så ont.

Kommentarer
Sandra skrev:

Usch va jobbigt med nerven, det är vanligt när man blir gravid,Hoppas du ska känna dig bättre! jag börjar känna nu att det gör ont i ryggen osv när jag går lite längre eller när jag sovit. Men de va visst helt normalt. Med att förbereda sig mentalt så kände jag mig 110%redo så tycker jag att det kommer av sig själv med tiden extra mycket också under graviditetn, hur känner du? Vilken fin bil ni hittade vi måste också sälja våran och hitta mer av en familjebil. Tur ni hade! Ang svenska sexlingmamman så letade jag upp hennes blogg hehe, helt otroligt! Kram!

2009-07-06 | 18:28:02
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Elise skrev:

Ett steg närmare.. :) när är det tänkt att den lille/lilla tittar ut? Ta hand om dig sötnos! Pussar o kramar

2009-07-06 | 19:44:43
URL: http://elisemansson.blogg.se/
Sandra skrev:

God morgon :) Dermanords har jag aldrig hört talas om var hittar man den? Cacao butter är väldigt fet från bodyshop så den känns bra!Ang ont i rygg så sa dom att kroppen ska förbereda sig inför att manblir tyngre och förlossning så man kan få ont vid bäckenet också, Finns det inget man kan göra för ischias? blir du sjukskriven? Sen tror jag att ju längre man kommer i graviditeten så kommer man förbereda sig mentalt och man kommer vara väl förberedd när bebis kommer, så du ska inte oroa dig :) Känns ju lite riskabelt med 6 st!Men ändå häftigt, men hon verkar inte uppdatera eller lägga in mer bilder,jag är så nyfiken jag väntar olidligt haha Kram på dig!

2009-07-07 | 09:51:27
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Sandra skrev:

Jag tror de resulterar i att de var bäst vare sig man föreberder eller inte! Och kroppen är ju som sagt fantastisk, så jag kanske borde röra på min lite mer också i form av långpromenade och sånt, har blivit ganska lite promenader om man säger så haha, men de är bra att du tränar! Konstigt med försäkringskassan och allt därtill med sjukskrivningar osv jag hänger inte alls med, men vad gör man om man är arbetslös då? man måste väll få ngn ersättning? Kram!

2009-07-07 | 14:48:24
URL: http://alexxandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0