Svinkoppor

Hemkommen från sjukstugan med Bastian. Han har svinkoppor och det är jättesmittsamt. Speciellt farligt för andra barn och gravida. Jippi...
Tur att vi gick dit såpass tidigt och inte väntade! Än så länge har han bara ett utslag vid munnen, ingen annanstans. Och man kan tydligen få det på hela kroppen.
Tråkigt nog får Bastian nu inte följa med sin farmor på husvagsnssemester upp till Kolmården utan blir istället hemma med oss. Detta pga av smittorisken. Istället ska vi ta med honom på bio ikväll - Ice Age 3 kl 18.20. Det var hans önskemål. (Mitt lite med, jag älskar Ice Age!)
Nästa vecka kanske han får åka på husvagnssemster istället.
Nu blir det jag som ansvarar för tvättandet, pillandet och smörjandet av utslagen trots att jag är gravid, detta eftersom Ronny jobbar. Handsprit har jag köpt och tvättar ofta, ofta med det.

Jaja. Godis och Ice Age ikväll! =)

Bild från midsommarafton. Tina fick foton med mig och kameran och jag fick med henne och kameran.

Kommentarer
J o s e f i n e skrev:

Ja jag åt också dom tabletterna... =)



Du kanske bara ska dra ner lite på träningen, eller tempot på den. Inte konstigt om du känner av foglossning, kroppen börjar väl mjukna.. =)



Ja vi tänkte köpa en ny, det är roligt att ha nytt i och med att det är ett första barn. Sedan är detta enda vagnen vi båda kan tänka oss och det är ju en 09:a så det är nog inte så många som säljer såna nu =) Fast annars är det ett bra alternativ att köpa en begagnad. Hur slitna kan dom vara liksom.? Vi kan ha våran vagn som sittvagn sedan och den är väldigt rymlig så förmodligen räcker det med den.. Babytravel är väl ganska poppis just nu så jag kan tänka mig att det är först till kvarn.. Vad kostar dom?



Haha ja i vecka 33 absolut. Vi blev kallade i vecka 26 för det är då man ser som bäst. Ska bli jättespännande :D :D Jag är såå nyfiken...



Jag är född 87 så jag fyller 22 i augusti.. Håller på att avsluta min utbildning under vinterhalvåret så jag får se hur det går med bebis.. Hihi.. Hur gammal är du själv?



Kramis

J o s e f i n e skrev:

Vi räknar med att få lägga ca 8000 totalt.. Själva vagnen med sitt och liggdel kostar 5999 men sedan tillkommer skötväska, åkpåse etc. Vi badar inte helle i pengar men vi har bestämt att prioritera allt med bebísen..



Ja vi har ett färdigt flicknamn men inget killnamn.. Så svårt.. Ni då?



Var ung du är, men din kille måste vara äldre eller? Tänkte på att han har en son. Bor sonen hos er?



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0