Tjejkväll, namngenerator och massage!



Ehm. För er som inte ser så står det Ibrahim på kille och Ida på tjej.
Ibrahim går inte för...nej... det går inte. Och ida heter ju jag själv.^^

Var på bio igår med underbara Steffi och Sara och det var supermysigt! Efteråt kom Hanna också och joinade oss i väntan på bussen. :) Det var längesen jag träffade dem och det var superkul verkligen! Vi såg "Baksmällan" som jag tyckte var lite väl överdriven (Jag gillar inte komedier om de inte är romantiska ;)


Bastian har fått ett jättefult munsår precis nedanför underläppen. I början såg det bara ut som myggbett så vi tänkte inte på det, men när han hade varit hos tandläkaren i måndags så hade det brutit ut ordentligt och nu är det var och sånt där! Jag köpte zinkpasta på apoteket. Expediten trodde det var herpes men det fanns ingen medicin för barn under tolv så vi skulle prova med zinkpasta. Idag ska vi till sjutkstugan, han och jag. För vid två ska han på husvagnssemester med sin farmor, Tomas och Elly till bl.a. Kolmården. Då kan det vara bra att ha kollat upp det.  Förhoppningsvis får han något mot det!

En sak som jag märkt är att jag inte längre är Manda. Jag är "Manda med magen".
Ringde min barnmorska igår och enligt henne skulle det inte vara några problem att få massage vid skuldrorna, axlarna och nacken. Efter fallet i trappan så har min axel bara blivit värre och värre. Kan inte hålla armen ovanför axelhöjd för det gör ont. Har problem med sovställning också eftersom jag gärna ligger på mage med armarna ovanför huvudet. Men det funkar inte med vänsterarmen. Då kan jag inte sova pga smärtan. Så på fredag klockan halv sex ska jag på massage hos Pippi och mina underbara föräldrar sponsrar - TACK!

Min barnmorska sa också att jag absolut inte behöver äta järntabletterna Niferex nu eftersom mitt järnvärde varit så högt innan. Den 30 juli ska jag träffa hennes "inhoppare" och då ska vi kolla värdet igen. Det är i v. 25.



Bild tagen igår. Sjukt så mycket bredare min höfter har blivit. Och magen är ju mer bred än rund!


Kommentarer
J o s e f i n e skrev:

Japp två dagar, vi ska ha den 12.e å ni den 14.e va?



Min graviditet har gått jättebra och jag har sluppit foglossning än så länge.. Hur har din varit?



Jag vet, det är en underbar känsla samtidigt som den är väldigt skrämmande tycker jag.. Om 19 veckor ca har vi ett ansvar för en annan människa, så länge vi lever.. Även fall barnet blir vuxen så är man ändå förälder.. Helt sjukt...



Ja vi har kommit överens om en vagn, en crescent comfort, rödsvart.. Men det är ett evighetsletande.. Ni då?



Jag hörde av någon att man får det motsatta av det man drömmer :P Vi får se, vi ska ta reda på det den 10:e aug.. Ni skulle inte det va? Men jag har känt på mig från början att vi får en pojke.. =)



Kram kram

Sandra skrev:

Du har ju en jättefin mage ju :)

2009-07-05 | 09:41:18
URL: http://alexxandria.blogg.se/
pilledill skrev:

SNÄLLLLA, kan ni inte döpa honom till ibrahim, även om det blir en flicka :P



nästa gång jag kommer hem vill jag också känna en spark..

2009-07-05 | 14:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0