Avocado <3

Igår var jag på gymmet en sväng vid fem. Sprang 24 minuter på löpbandet, men efter bara en minut blev jag superkissignödig (kissar nog minst 2 ggr/timmen) så fick sänka hastigheten så att ingen olycka skulle ske haha. Efter tio minuter började jag må lite smått illa, så jag drack mer vatten och sänkte ännu mer. Inget lyckat löp-pass alltså, men svettig blev jag ändå.
Efteråt orbitrecade jag i 10 minuter och sen tränade jag på maskinerna för första gången. Jag fick speciella övningar av sjukgymnasten för kappmuskeln och det är alltså den jag håller på att bygga upp nu. Sen kämpar jag hårt som f*n på att stå som hon anivsat mig, med lätt böjda knän, på mittendelen av foten och knipande, så att jag inte svankar. Det känns i vaderna efter ett tag.

Efter gymmet duschade jag och smorde in mig. Köpte en dagcréme och en nattcréme på apoteket igår för jag hoppas att min hy ska bli lite bättre. Apoteket bör inte ha konstiga grejer i sina varor va?
Trots att jag inte har någon jättestor mage så smörjer jag in mage, lår, rumpa, höfter och bröst med "lovely mother" för att förebygga bristningar. Kan ju knappast skada att börja i tid?

Sen var det ju fotboll på tvn hemma hos mamma & pappa. Vi satt vid matbordet och njöt av jättegod mat! Stekt marulk, potatis, smögensås och avocado. Första gången pappa tillagade marulk och första gången jag åt marulk men gud vad gott det var! Mums! Och som grädde på moset vann ju Sverige med hela 4-0! Otroligt kul! Efter matchen tittade vi på "Vi hade iallafall tur med vädret - igen" och det var la inte riktigt min typ av film. Kan inte komma ihåg den första heller.

Idag åkte vi in till stan och köpte en digital systemkamera. Siba hade 20% rabatt så vi passade på. Canon eos 450d blev det. Är säkert jättebra men tar troligtvis rätt lång tid att lära sig alla inställningar. Jag är inte den som läser instruktionsböcker heller haha. Men Ronny har ju fått fotointresset från sin far så man kan ju bara uppmuntra egentligen. Jonny var kanon med kameror!

När vi kom hem slumrade jag till i tre timmar.:S oops, undrar hur det kommer gå att sova i natt. Ska ju upp och jobba tidigt imorrn. Sen cyklade jag till affären och köpte bakpotatis, avocado, päron, ost och banan. Gott gott gott! Så nu är potatisen i ugnen och om 45 minuter ska jag mumsa på. Har diskat, slängt in en tvätt (har alldeles för få träningskläder), ska rensa kattlådan och dammsuga.

Tänkte cykla till gymmet efter förmiddagspasset imorrn och göra min läxa. Det är så skönt att träna och det är mycket lättare de veckorna Ronny jobbar eftermiddag eftersom jag inte har någon anledning att stanna hemma själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0