Ny tid för RUL?

Stephanie, som blev av med hela sin handväska i lördags kom hem till oss igår och ville låna en väckarklocka. (Hon använder vanligtvis mobilen) Hon fick låna vår, vilken är den enda klockan som kan få upp Ronny på morgonen, så jag lovade att jag skulle väcka honom när min mobil ringde tio i sex. Så jag kämpade och faktiskt så gick han upp efter bara tio minuter.;) Jag somnade om och låg kvar tills kvart i tio, GUD vad skönt!
Så nu är Ronny på jobbet, första dagen för sommaren och jag ska ringa om en stund och kolla hur det går! Håller tummarna!

Nu sitter jag och lille Bastian och äter varsin tallrik med havregrynsgröt och lingonsylt till frukost. Han fick mjölk i sin men jag får klara mig utan eftersom den inte räckte till mig.
Jaja, det är ju frukost ändå. Funderar på att eventuellt gå ut en stund med Bastian idag och fösöka lära honom åka skateboard. (Fick en gigantisk skateboard av mina föräldrar när han fyllde 6 i januari.)

Ska nog försöka hinna tvätta en tvätt med. Sjukt vad fort tvättkorgen fylls på.

Idag är jag i vecka 17, 16+1 mer bestämt. Känns väldigt kul men gud vad stressad jag börjar bli! Måste fixa kombi, lägenhet, barnvagn och bilbarnstol. Sheisse.

I lördags morse stod jag och valde vilka skor jag skulle ha till Jönköping, och bestämde mig för flip fop. På nedersta trappan halkade jag till och i ren panik grep jag tag i räcket med vänsterhanden så axeln vreds till ordentligt. Flip flopen flög och herregud vad högt det hördes! Än idag har jag ont men det är betydligt bättre. Förhoppningsvis kan jag bege mig till gymmet en stund på eftermiddagen imorgon, när Ronny är hemma med Bastian.

Jag har märkt att mina höfter blivit bredare, och jag är nästan bara sugen på surt. Är det en tjej där inne, måntro?
Som jag skrev senast så skulle jag ringa om en ny tid för RUL och tio över elva idag skulle de ringa upp mig. Så nu sitter jag på telefonen och hoppas att jag ska få nåt bra =) Inte allt för långt bort helst.



Mina tankar går till Evelina och Fredrik som ska på ultraljud på onsdag! Wohoo! Äntligen är det er tur =) Håller tummarna för er!

Igår var det mors dag och både mamma och gurli fick lotter, brist på fantasi jag vet. Eftersom mamma och pappa var hemma från husvagnen sent så hann vi inte med nån fika där, men hos Gurli tryckte jag nog i mig en halv sån där liten prinsesstårta. haha. Gott. Det var superskönt väder igår, trettio grader i skuggan hos oss. Kanske lite för varmt? Påminde mig dock om när jag och älsklingen var i Turkiet förra året. På kvällen åkte jag, Ronny, Bastian och Yasmine till Jonnys grav och rensade. Vi slängde bort några blommor som dött och satte dit gula tagetes. Bastian fick sätta en blomma själv, en som han planterat på dagis och nu fått med sig hem. Vi tycker den gör mer rättvisa hos Jonny än i vår lägenhet hos katterna. (De är växtätare ;)
 
Idag ska vi förhoppningsvis titta på parhuslägenheten Bra Bostad ringde om i torsdags, men vi är inte särskilt lockade som det ser ut nu. Det är en 3:a utan garage för 4600/månaden i kallhyra. Så vi får räkna med 6000 kr/mån. Och hur vi skulle klara det vetefan.
Ronny la ut sin älskade mustang på blocket igår. Jag har inte lagt mig i alls eftersom jag tycker det är helt och hållet upp till honom vad som händer med den.

Kommentarer
Fru Evelina skrev:

åh fina magen!

även om det känns stressigt så är det långt kvar tills du ska ha allt det där fixat gumman =) hoppas det känns bra med lägenheten så att det blir löst!



kramar

2009-06-01 | 16:04:16
URL: http://evelinas.blogg.se/
Mormor skrev:

Hej Amanda! Det är roligt att se att allt är bra med Dig, förutom att du har ont i din axel,Du får vara lite mer rädd om Dig, dom där skorna är inte så bra.Vi får tro att det ordnar sig med lägenhet, och det andra Du tänker på. Men Du har gott om tid, Du har många veckor kvar. Fast jag håller med Dig tiden går fort.Kramar till hela Din lilla Familj.Mormor

2009-06-01 | 19:37:20
Karro skrev:

Hej! Kollade ni på lägenheten igår? Eller har ni fått nys om ngt annat passande kanske? Hoppas ni hittar ngt tilltalande snart!! Hoppas ni får sålt bilen också, synd att det ska vara så svårt att få sålt saker i dessa tider bara:/ Lycka till med allt! Kramar!

2009-06-02 | 08:37:18
URL: http://karroeden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0