Rutin Ultraljud!

Liseberg igår var jättekul! Vädret var alldeles lagom, det regnade då och då men det varade aldrig särskilt länge. Till slut blev det riktigt varmt! Spelade 5 kr på Daimhjulet och vann två påsar. Gött!

Ultraljudet idag var riktigt intressant! Vi fick se hjärtat slå jättefort, barnmorskan uppskattade det till 140 slag/minut. Bebisen hade fem fingrar och visade händerna väldigt mycket, nästan som om h*n vinkade till oss.
Alla mått såg bra ut, men möjligtvis hade bebisen lite för mycket vatten i njurarna. Skulle det var så så är det inget farligt utan risken ligger i att bebisen kan drabbas av urinvägsinfektion väldigt tidigt. Vi ska tillbaka i v. 33 bara för att kontrollera.

Vi frågade aldrig om könet, och för mig känns det väldigt skönt! Först tänkte jag att vi skulle ta reda på det, men för en vecka sen ångrade jag mig. Det är liksom inte så jag föreställt mig att det är. När man får upp bebisen på magen, efter förlossningen, det är då man får se vad det är.:)





Efter ultraljudet åkte älsklingen hem igen för han skulle jobba eftermiddag och börja klockan två. Jag stannade en stund i stan och träffade underbara Pernilla som äntligen är hemma från Olso! Hon åker tillbaka imorrn så det var på tiden att vi fick träffas! Pernilla satt inne på salong jakobsson när jag tittade in, och hon gick från brunett till red head! passar henne alldeles utmärkt! En toppendag so far!






22.27

Var på gymmet i ungefär 90 minuter innan och tränade. Det kändes otroligt bra efter all skräpmat vi åt igår! Dessutom känns det ännu bättre när jag vet att bebis mår bra. =) Jag sprang i 20 min, orbitrecade i 20 min, tränade ryggen, axlarna och magen. Till sist stretchade jag.

När jag kom hem tog jag mig en macka och satte mig ner för att pilla med bilder sen helgen. De finns att se på bilddagboken. :) Sökord Hyltemanda, lösen Ronny. Jag litar på er. ;)

Jag och min släkt hade en diskussion ang. ordet craving i lördags. Jag sa att cravings är det när en gravid kvinna få begär efter något bl.a. och mamma och linnea påstod att det var svengelska. Nåväl:

Engelskt uppslagsord
craving
strong desire, dependence
Svensk översättning
begär, längtan, åtrå, sug (substantiv)

Muaha;)
Nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska komma hem.

Kommentarer
Anonym skrev:

vad härligt att allt gick bra!!

2009-06-22 | 18:14:20
nEa skrev:

skönt att allt låter bra =).. inte så långt kvar tills den lille är ute ju ;)

2009-06-22 | 19:40:56
URL: http://neasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0