Skor

Igår vid lunchtid gick jag och Bastian en sväng till skoaffären. Det slog mig att han behövde nya sandaler och ett par superfina svarta för 130 kr hittade vi. Toppen. Sen skulle ju jag kolla om jag hittade något billigt. Provade och provade och fastnade för ett par sandaler som var jättesköna. De hade tjock, stötdämpande häl och eftersom jag alltid sliter upp hälarna på mina skor var det perfekt. kanon bra att gå i! När jag kollade på prislappen fick jag mig dock en smärre chock... 680 kr. Shit. Men jag tänkte att jag förhoppningsvis kan jag ha dem länge, och eftersom mina fötter har slutat växa så kanske man kan lägga mer pengar på dem? Bastians är ju inte lönt eftersom han växer så det knakar.

Nu har vi iaf sandaler båda två som vi kan ha på oss i Liseberg 21 juni.

Vi tittade inte på lägenheten igår. De nuvarande ägarna hade varit ute hela helgen och kom inte hem förrän sent igår. Dessutom kom Ronny och jag på att vi måste sätta oss ner och skriva upp hur mycket pengar vi kommer ha att leva på om han ska börja plugga i höst. Min mammapenning lär ju ligga på minst 7500, och han får fortf. a-kassa. 70% av sin tidigare lön, men det är också typ... 8000 kr. Man tycker ju att vi borde klara oss men man måste kunna leva med.

Gurli ringde igår och hade beställt en supersöt nalle-overall från Ellos Catalog som reade ut en massa bebiskläder. Jättegullig, brun med små toffsar i pälsen och öron på huvudet. =)

Ronny och jag har fått ny tid för RUL: 22 juni klockan halv elva. Så i v. 20, (19+1) ska vi dit. :) Då bör allt kunna ses tydligare va? Mycket händer ju på två veckor.

Hur ska man göra med bilbarnstol? Ska man hyra från försäkrningsbolagen eller brio? Eller köpa själv? Eller hmm.. suck. Och vad ska man köpa för nån?


Kommentarer
Linn skrev:

Klipp tånaglarna, amanda svensson! :D Haha. Läckra skor!

2009-06-02 | 14:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0