Tittat på lägenheten nu...

Idag har jag varit ledig hela dagen, känns skönt! Gick av kvällspasset klockan nio igår kväll och ska börja jobba klockan två imorgon igen. Jobbar extra, så får övertid för sju timmar. På söndag och morgon ska jag jobba igen med sexalaget.

Idag fick jag och älsklingen ett infall och åkte till Gekås med Stephanie. Vi kom hem med kattsand, kattmat, nya träningsbyxor till mig (eftersom de förra jag köpte där var så sköna!), godis så klart, en cdskiva till bilen, biltvättgrejer, fönsterputs-skrapa och hushållsartiklar.

När vi kom hem hämtade vi Bastian och sen åkte vi och tittade på lägenheten.
Till att börja med ser lägenheten mycket större ut på planlösningen. Badrummet var stort och det var bra, tyvärr gick inte fönstret där inne att öppna..:( Ena sovrummet, det lilla behöver tapetseras om eftersom hennes dotter hade kladdat på väggarna. Det stora sovrummet såg hyffsat fräscht ut förutom att det var smutsigt som in i bomben (som resten av lägenheten). Hallen kändes liten och trång, förrådet var stort och så, som ett litet rum. vardagsrummet behöver tapetseras om men annars var det rätt hyffsat. Ganska litet dock. Köket var bra yta men tapeterna var hemska, det var gigantiska fettfläckar precis överallt! Så, om vi kan få bra bostad till att tapetsera om i, främst ena sovrummet och i köket så flyttar vi kanske in där. För nu kändes det inte värt pengarna...

Men, skulle få vi dem till att tapetsera om så blir det nog den lägenheten, för läget hade passat kanon. Nära till affärerna och nära till Tina & Tamas. Dessutom älskar jag tanken på en innergård med lek- och grillplats. Där bor många barnfamiljer så det finns säkert många trevliga människor att prata med. Som det är nu så har vi bara pensionerade grannar i princip.

Nu har Ronny gått iväg för att fira Figge lite, han fyllde nämligen tjugo igår. Senare kommer troligtvis Anders, Isa och Leffeponken hit en stund. :) Nu sitter jag och hejar på Sverige som spelar mot England i U21. 3-1 blev det nyss, och Sverige KAN faktiskt ta igen det här.
Heja heja!




Haha måste uppdatera. 3-2 till England och femton minuter kvar! KOM IGEN NU SVERIGE!!!
3-3 och FY F*N VAD SNYGGT!!! YES!!!

Kommentarer
Fru Evelina skrev:

söta magen!

vad trist att lägenheten inte var så fräsch, men nya tapeter brukar ju göra susen!

grattis till att ha kommit halvvägs i graviditeten =)



kram

2009-06-28 | 18:51:40
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0