Klockan 8.00

Sitter framför datorn (såklart) och dricker hallonbladste. Tänkte jag skulle testa om det ger någon effekt, om inte annat är det ju bra mot förkylningen. Lite bättre har jag blivit, men långt ifrån bra.
En läskig sak är att så fort jag cyklar någonstans, eller går mycket, så värker det i mina lår och jag får blåmärken. Har det med den ökade blodmängden att göra tro?

Vi gick inte till föräldragruppen igår, vi blev portade p.g.a. förkylningarna, vilket jag förstår. Carin, min barnmorska, sa till mig i telefon att bädda ner mig under en varm filt, dricka te, och bara fokusera på mig själv.

Bastian kom hem från skolan en timme tidigare än han skulle. Han skulle egentligen lekt med Emil efter skolan men det blev inget med det, för bastian hade ramlat och slagit sig så knäet var svullet. Ronny slutade tidigare för att han skulle kunna åka upp och hämta honom, och ta honom till sjukstugan. Det var ingen fara med knäet konstaterade de, och de kom hem igen. Under kvällen så såg Bastian noga till att ojja sig och halta så fort han såg att vi tittade. När han skulle med sin pappa till affären började han springa och hoppa, vilket Ronny så klart ifrågasatte och då fick svaret: Ja men det gör inte ont när jag springer eller hoppar... (?)
Barn är barn.

Idag ska jag sitta en stund med spanskan - en skrivuppgift om mitt "favoritställe" som ska vara inne den 27 november. Har skrivit halva och hoppas på att bli klar idag så jag kan börja med uppgifterna som ska vara inne i december. Vill få så mycket som möjligt gjort innan den lille kommer!


Klockan är nu 11.42 och jag har blivit färdig med spanskauppgiften. Skickade även in den och skrev i mailet att det inte är säkert jag kan skicka in den när "slussen" är öppen, beroende på om jag är hemma eller på BB. Så nu är det gjort och det känns superskönt!

Igår åt vi fiskgratäng till kvällsmat och det är numera en av mina favoriträtter - supergott och ganska nyttigt! Det blev mat över och det ska jag ta itu med nu, har jag tänkt. Sen ska jag försöka vila en stund, så jag orkar med dagen. Ronny och David ska antagligen iväg och spela airsoft ikväll, och hämta Ronnys mobil i 3-butiken.

Inatt drömde jag att spelade fotboll och handboll igen - åh vad jag längtar!

Kommentarer
karolin skrev:

Tack för tipset, då ska jag kolla in dem skorna!



Nu har du inte många dagar kvar, hur känner du inför förlossningen? Jag börjar bli liite smått nervös nu och jag har drygt 5 veckor kvar. Känns som att det kommer bli värre :P

Kram

2009-11-04 | 09:06:11
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0