Plugg plugg plugg

Idag har jag pluggat så mycket jag kunnat. Läst om spansk fonetik och fonologi - på spanska. Grammatik har alltid varit den tråkigaste delen av språk, och då att lära sig det på spanska gör inte saken lättare. Men peppar peppar ta i trä! Jag hinner iaf plugga lite till innan bebisen tittar ut, verkar det som. Och bra är ju egentligen det, eftersom jag har två tentor i början av december och två bokanalyser - och gud vet hur mycket tid man har på sig sen!

De senaste dagarna har jag fått extrem huvudvärk, vid tinningen. Som tur är så släpper den med panodil men man börjar ju undra vart den kommer ifrån? Imorgon är det torsdag och då är det alltså bara två dagar kvar till BF. Spännande - jag hoppas verkligen att vattnet går för mig, snacka om häftig upplevelse!

Igår ringde min söta mormor igen och frågade om jag hade värkar. Åh ska bli så kul när hon och morfar kommer hit och hälsar på! <3

Jag är riktigt julsugen nu, vill ha fram tomtar och ljusstakar, men VAD ska jag göra med vardagsrummet? Jag har ju ceriserosa kuddfodral och knappast råd att köpa röda... rosa känns inte så juligt. Det får kanske vara så ändå, detta året. Jag kommer åtminstone ta fram julgranen, trots att livslängden är kort när man har två katter.

Jag har börjat fundera... tänk vad förvånad jag skulle bli om det är en liten flicka i min mage? Jag har verkligen inte sett det som ett alternativ utan för mig så känns det bara som att det är en pojke. You never know...

Ikväll blir det förlossningskliniken och dagens andra portion fruktsallad. (apelsin, päron, banan) De senaste veckorna har jag haft en craving på fisk, tur att det är nyttigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0