Tisdag = Desperate Housewives

Igår var jag på kontroll hos barnmorskan.
Blodtryck: 125/70
Bebis hjärtslag: ca 137 slag/minut
Total viktuppgång under grav.: 16,5 kg (AJAJAJ!)
S-F mått: 37 cm
Övrigt: leukocyter i urinet

Carin och barnmorskestudenten Sandra var båda två imponerade över att magen inte spruckit, med tanke på att det verkligen ÄR bara bebis. Magen är stenhård, och därför är det omöjligt för mig att vara säker på när jag får sammandragningar. Oftast brukar det synas på magen eftersom den spänner sig.
Jag frågade om de kunde uppskatta vikten och Sandra sa 3434 gram och Carin var inne på mitt spår med minst 3700 g. Spännande!
Det är nu fyra dagar kvar till BF!

Igår kväll vid nio tiden fick jag någon slags energikick. Jag grunnade över vad jag skulle göra av den, antingen plugga spanska eller rensa avloppet. Gissa vilket det blev? Det var fruktansvärt äckligt, eftersom det inte ens var vårt eget smuts (förre hyresgästen hade inte rensat) men nu är det fräsch och fint! Efteråt var jag tvungen att duscha av mig den förre hyresgästen. Klockan tio, några frustrationstårar (fick inte ihop packningen rätt så det läckte) och tröstande Diva-kramar senare så var jag färdig. Idag ska jag ägna mycket tid åt spanskan - jag försöker vara positiv till det, men är orolig som bara den över tentorna i december.

Sen ska jag upp till Gurli och hämta mina zebratofflor idag. Det ska bli så kul, för jag tycker verkligen de är supersnygga och ser så sköna ut! Nuförtiden har jag ju ont i mina fötterna p.g.a. allt vatten - därför lever jag i mina foppatofflor... pinsamt jag vet.

Ikväll är ju veckans höjdpunkt med - Desperate Housewives!
Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0