Ajaj.

Var på kontroll hos Carin nyss. Mitt blodtryck har ökat - igen! Nu ligger jag på 120/75 och jag har legat på 110/60 innan. På fredag ska jag på kontroll igen, och om jag får huvudvärk, illamående och känner mig sjuk så ska jag ringa in till förlossningen.

S-F måttet hade ökat fiiiiint :) 33 cm nu, 3 cm mer än för två veckor sen. Jag hade gått upp lite för mycket, 3 kg. Nu väger jag 75 kg, och Carin säger att hon känner att det mesta är vatten. Det kan nog stämma för jag har druckit mycket mer vatten på sista tiden. Sammanlagt har jag nu gått upp 14 kg.

Järnvärdet var fortsatt bra - 124. Så glad att jag sluppit niferex!

Bebis hjärtslag var också fina - runt 142 slag/minut. Hörde till och med hickan, i takt med att man såg den på magen =)

Helgen nu då

I fredags var vi i Jönköping igen, på IKEA. Vi köpte ett nytt soffbord för 300 kr och ett skötbord - sniglar för 300 kr. Egentligen var det inte ett sånt jag var ute efter men det billigaste. Och med tanke på kattlådorna så har vi inte så mycket plats över i badrummet heller. En kruka fick jag också fatt i, till den stora golv-växten jag fick av Carina och Mikael i tjugoårs-present. Mycket mer än så blev det inte där, men Ronny fick sin födelsedagspresent från Elgiganten - ett nytt objektiv till kameran. Han fyller ju inte år förrän nästa tisdag men jag vet ju inte själv vad han är ute efter så han måste ändå vara med och köpa det. Dessutom var det 500 kr billigare där än på andra ställen.

På kvällen bilade jag in till stan - till underbara Linn! Vi var nio töser från gamla klassen som träffades, snackades och åt tacos. :) Gott och supertrevligt! Jättekul att träffa Elise igen, som ju varit iväg som Au-pair i staterna! Vid elva tiden körde jag hem igen eftersom jag började bli trött och inte vågar köra 5 mil senare.

På lördagen var vi i stan med Gurli och Tomas.

I söndags var vi på Gekås, tänkte passa på innan det blir för jobbigt för mig. Vi köpte alla julklappar till Bastian och en massa nödvändigheter till bebisen. Madrass, kuddar, sängkläder, salvor, nappar, flaskor, en supersöt bebisfilt och en liten nalle som ska ner i BB-väskan. En skötväska fick vi också tag på! :)
TACK mamma och pappa får lånet!!! Ni är bäst - vi är er evigt tacksamma!

Kommentarer
Fru Evelina skrev:

usch då! men 75 i undertryck är inte så farligt, riskzonen är när undertrycket är på 90 tydligen. Jag hade 91 sist och hade också samlat på mig mycket vätska.



kram!

2009-10-05 | 14:11:22
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0