Anmält föräldrapenning

Idag har jag varit flitig, gick upp tidigt och började med spanskan. Klockan tio var vi i Smålandsstenar hos min bror och fixade slangen på bilen, och bytte till vinterdäck. Det är numera minusgrader på nätterna och ska man då rusa in till BB så känns det lite säkrare med vinterdäck. När vi kom hem lagade vi mat, äkta mos med korv. Jag ÄLSKAR äkta potatismos, på MITT sätt. Ronny förstör moset med massa salt och mjölk. :P

Efter maten satt jag mig med papper från försäkringskassan. Suck efter suck, det såg verkligen skitjobbigt ut, så istället skapade jag e-leg så jag kunde fixa allt via nätet istället. Med lite hjälp från arbetsförmedligen och försäkringskassan fick jag alla fält ifyllda. Imorgon ska jag åka hem till mamma och pappa och kopiera de sista papprena - lönespec o.s.v. som jag ska skicka till försäkringskassan. Känns bra att ha fått det gjort, får bara hoppas det blir lättare allt eftersom.

Nu tittar jag på svenska hollywoodfruar och det är verkligen inte klokt. Men jag undrar om de är såna eller om det är fejk?

Imorgon fyller älsklingen 26 år. Han börjar bli gubbe. ;) På onsdag fyller mina syskon 22 och förhoppningsvis kommer Dennis till Hylte i helgen så att han kan firas. Jag och Linnea slet ju hela lördagen med hans present. ;)

Halv ett imorgon ska jag till barnmorskan för ytterliggare blodtryckskontroll, och på eftermiddagen ska jag tillbaka och gå på föräldrautbildningen som ÄNTLIGEN har kommit igång! Bastian blir hämtad av sin farmor på skolan, och sen ska jag hämta honom efter fem. Blir ju lite extra krångel nu när vi har Bastian som vi egentligen inte ska. Allra värst är det för honom som inte får träffa sin pappa alls denna veckan, eftersom han jobbar eftermiddag.

Jag längtar efter bebis. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0