Grattis älskling!

Idag fyller Ronny år - stor dag! Imorgon fyller mina syskon år! Och nästa onsdag fyller min pappa år!
Oktober är en speciell månad.

Idag var vi på kontroll hos barnmorskan. Det är alltid lika kul att ha Ronny med sig.

Blodtrycket låg på 120/70 och det var kanon! Enligt Carin har det inte varit så bra sedan v. 32!
Bebis hjärtslag var ca: 138 slag/minut
S-F mått är nu 35 cm.
Nuvarande vikt: 75,5 kg - jag har alltså gått upp ca 15 kg under graviditeten.
Jag hade två leukocyter i urinet idag.

Efter kontrollen blev det en snabb vända hem för att se förlossningskliniken. Sen skulle jag tillbaka för första träffen med föräldragruppen - spännande! Det var jättekul att få träffa andra blivande mödrar i samma kommun, de gravida jag känner till härifrån har barn sen innan och är därför inte med i föräldragruppen. Ett par som jag träffade på skiftlagsfesten i somras var där, redan i v. 28! Deras bebbe är beräknad till nyårsafton så de får ett spännande årsskifte. Emelie, en tjej som jag spelat handboll med i många år var också gravid - vilket jag inte visste! Men kul är det! Hon är i v. 29 och beräknad till 26/12. Känns skönt att jag har gått så långt, för nu har jag nåt att sysselsätta mig med, åtminstone delvis.

Nu - Unga mödrar. Sen - spela Bomberman med Bastian. Senare - Desperate Housewives!!!(veckans höjdpunkt.;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0