Jaaa!

Jag fick VG på mina bokanalyser på spanska :D Härligt - det trodde jag aldrig! På inläsningen av en text fick jag samma feedback som förra gången, att jag ska öva på att inte låta så "svensk". Det är bannemej inte lätt, men jag SKA klara det.

Tittade så klart på förlossningskliniken idag, som alltid. Det var ganska lustigt idag därför att man fick se ett par där mannen hade steriliserat sig 14 år tidigare, och kvinnan hade PCO (en sjukdom som gör det extremt svårt att bli gravid.) Trots detta blev kvinnan gravid, och inte var det ett barn utan TRE! Att få trillingar på naturlig väg är ovanligt. Att då få trillingar med en steriliserad man och dessutom ha PCO är helt otroligt! Och när hon födde i v. 37, vilket är bra för en trillinggraviditet, så vägde barnen 2,5 kg st! Häftigt - snacka om att ha kropp för trillingar:D
Efter förlossningen steriliserade dock kvinnan sig, för att vara säker på att inga fler "olyckor" skulle inträffa. Föräldrarna var hur nöjda som helst med de tre de fick:D

Idag fick jag nästan alla bilder jag hade beställt. De fem förstoringarna kommer troligtvis imorgon, och förhoppningsvis gör min vinterjacka det med (den jag beställde från H&M). Men har satt in de andra bilderna i fotoalbum redan och det blev kanon:D Älskar att pyssla med sånt!

Kommentarer
karolin skrev:

Oj, snacka om att det måste varit meningen att hon skulle bli gravid!!!



Vi har ingen ny vagn, utan vi har ärvt en. Den är kanske 5 år gammal egentligen men min killes syster har haft den innan oss så vi vet vart den kommer ifrån. Det är en brio iallafall, mer än så vet jag inte, får visa bild på den sen :P

Vi har tittat på nya vagnar men alla har såna specialeffekter som jag inte gillar och så är de svindyra bara för det. Så jag ville ha en gammal vagn :P

Kram

2009-10-29 | 10:06:43
URL: http://bekk.blogg.se/
Liw skrev:

Hej, ser att du är gravid och att det inte är så långt kvar:) Kul :)

Hur mår du så här på slutet?

2009-10-29 | 10:28:36
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Liw skrev:

Oh, det är ju typ nu ni ska ha ju :) Spännande :)

Jag hade gärna sluppit den spänningen och haft BF +/- en månad från Jul, men allt går inte att kontrollera :)

Kokosnöt, hmm, det har jag mellan bena idag också, har haft förvärkar sen i natt och de har kommit och gått hela dagen, not nice när man ska försöka vara lite effektiv :S

kram

2009-10-29 | 14:55:36
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Liw skrev:

Jo iofs så har Ärtan varit fixerad i tre veckor nu så det kan ju vara det som jag upplever ännu mer nu när h*n blir större :S Inte skönt iaf, känns som jag håller på och gör "tvåan" i byxorna varje gång jag ska resa på mig :(



Jo, men om en månad ÄR den ute :)

2009-10-29 | 17:03:45
URL: http://preggomonster.blogg.se/
karolin skrev:

Ja huvudsaken är ju att man hittar en vagn som man själv trivs med, oberoende av vad den kostar eller kommer ifrån:) Det är så mycket mode i sånt där också som höjer priserna rejält, och jag gillar inte riktigt modet nu :P. Men hade vi inte fått den här vi har nu så hade jag också köpt en ny för jag gillar inte att inte veta vad den har varit "utsatt" för. Iallafall inte när det är mitt barn som ska ligga i den. :P Men som sagt, så länge man själv är nöjd så har ju allt annat ingen betydelse.

Kram

2009-10-29 | 17:29:11
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0