Lång dag

Gick upp kl. 05.00 idag som alla andra dagar denna veckan. Städade mellan halv sex och halv åtta sen åkte jag hem, och kröp ner i sängen igen. Efter maten, falukorv och makaroner, satt jag en stund med spanskan. Det är verkligen svårt när man inte har en lärare som förklarar. Distans kräver mer av mig som student än "vanlig" undervisning.

Laila och Chrille skulle troligtvis komma hem med lillan idag, och hämta Bastian här. Onödigt egentligen eftersom vi ändå ska få honom i morgon, men han behöver få träffa sin syster. :) Dessutom ska vi till Jönköping imorgon och shoppa loss på Ikea. Ett vardagsrumsbord, kanske ett skötbord (troligtvis inte) och sen hoppas jag att kappahl finns på A6. Jag fick ett erbjudande om 25% på hela köpet på Kappahl, och det varar imorrn och på lördag. Där finns ju sååå fina barnkläder. :)

På kvällen ska jag till Linnsan och träffa klasskompisarna igen! Jag längtar asset av mig - det ska bli jättekul! Kul också att få höra Elises berättelse från Au-pair vistelsen i the states.

Bastian hoppas vi får en pojk, för han vill bara ha bröder haha... Jag tror ju det är det också, men vi får se! Jag blir lika glad vilket som, att barnet är friskt är det allra viktigaste! På måndag ska jag till barnmorskan igen, får se vad blodtrycket ligger på då, känns som att det gått ner igen - jag känner mig i varje fall lugnare.

Snart fyller Ronny år, 13 oktober blir han 26. Då ska han få ett objektiv till kameran av mig. (Det är ingen hemlighet, han vet det...:P)

LINN - jag får nog slänga mikron, det lutar brännt i heeeela lägenheten. ^^

Pappas lilla limerick som svar på mammas kommentar var sjukt rolig haha. Läs gärna, kommentarfältet till inlägget "Sakta". ;)


Kommentarer
Fru Evelina skrev:

men vad konstigt! har du frågat din barnmorska om föräldrautbildningen då?

jag tyckte det var jättebra att gå på - mycket visste man såklart redan men det blev liksom verkligt på ett helt annat sätt då!



kram

2009-10-01 | 15:57:25
URL: http://happilyeverafter.se
Linn skrev:

NEJ!! Du skojar? Finns det inget medel som man kan avända?! Vi får googla det :)

2009-10-01 | 18:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0