Glädjande besked!

Idag gick jag upp när det knackade på dörren. Elly var här mellan åtta och tjugo i elva. Vi gick till konsum en sväng och köpte födelsedagspresent till Leona som Bastian och Elly ska på kalas hos ikväll. Hårspännen med diamanter.

Jag var sen till optikern, för ovanlighetens skull. Jag är en sån som man kallar tidspessimist! Tror alltid att jag blir sen, och därför åker jag istället i såpass god tid att jag får vänta länge. Men idag var jag sen, Ronny och Aron följde med. Optikern grattade och sa att Aron är ett gammalt namn som kommer tillbaka. Jag har hört det av en del människor men själv hade jag ingen aning om att Aron är ett gammalt namn.

Anyway. Vi gjorde en synkontroll och min syn har blivit så lite sämre att han trodde att det berodde på att mina linser är gamla. Och det skulle kunna vara så att den har blivit sämre under gravditeten och att den inte har blivit bättre än. Många får tydligen sämre syn tillfälligt när de är gravida. Ögonens skärpa var bättre nu än innan, och det var så klart kul! Vi pratade om ögonoperation och han rekommenderade det starkt. Hans son hade gjort det och blivit supernöjd! Sen frågade han vilka kriterier som ska matchas och det är ju dels att man ska ha fyllt tjugo (vilket jag gjorde i sep.) och dels att man ska ha haft någorlunda stabil syn i två år. Det sista sa han att det inte är några problem för mig, och det hade jag väldigt svårt att tro på eftersom jag tycker att det har försämrats så mycket. Men han visade på datorn att i december 2007 hade jag också -6 på båda ögonen, alltså vad jag har nu! Så med andra ord HAR jag haft stabil syn i två år! Så, den enda lilla detaljen som saknas nu är pengar, men jag hoppas att jag ska kunna låna på nåt sätt. :) Det skulle helt klart vara värt pengarna! Åh vad glad jag är nu. =) Det var verkligen oväntat. Jag blev hemskickad med order om att byta linser, annars var det inga problem.

Han berättade också om en tjej som varit hos honom för fyra år sen, och han märkte att något stort skett med hennes syn. Hon såg bättre, men ändå inte bra. Han frågade henne om hon ätit nåt speciellt, men då bröt hon ihop och berättade att hon varit i Bulgarien och gjort en ögonoperation ett år tidigare. Den hade misslyckats och nu ser hon som om hon tittar genom plastfolie hela tiden! Hennes hornhinna var helt förstörd, så hon skulle eventuellt göra en hornhinne-transplantation. Optikern frågade henne varför hon hade gjort det, och då svarade hon som de flesta: Det var halva priset där...

Förhoppningsvis har mycket hänt på fyra år, dessutom finns här bättre möjligheter i Sverige. Pengar ska absolut inte vara en avgörande faktor till vilken klinik man väljer!

Snart ska vi ner till banken och starta ett konto till Aron. Känns bra, en slags trygghet.

15.44
Nytt utseende på bloggen! Jag har testat mina färdigheter idag och därför ser bloggen ut som den gör. Det som Mimmi lärde mig sitter fortfarande i, till viss del.:) Men Headern är inte riktigt färdig, jag ska ha en bild på Bastian där med, men hade ingen bra på denna datorn så den fixar jag snart! Tror det blir mycket bättre då! :)

Kommentarer
Fru Evelina - HappilyEverAfter.se skrev:

Vad härligt att du kan operera!! Hoppas du får ihop pengarna snart, som sagt är det nog med all sannolikhet värt det :-) Skulle aaaldrig våga göra det i ett annat land dock!!

Sittvagnen är väl lite olika, när barnet börjar bli nyfiket tycker nog jag.. Och det kan ju vara allt från 4 månader!



Kramis

2010-01-23 | 17:04:51
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0