låååångpromenad

Jag kände mig lite friskare idag så jag tänkte ge mig ut på en liten runda. Tina och Tamas tipsade om en bra runda, som var lagom lång. Man skulle komma ut vid dammen, på andra sidan Hylte men jag måste ha missat att svänga av för rätt vad det var så tittade jag upp mot Färgaryds kyrka! Då hade jag gått en oskottad skogsväg på ca: 8 km med vagnen och hade åtminstone 5 km hem igen. När jag ändå var i Färgaryd så passade jag på att kolla om Sockenstugan är stor nog för dopfesten, och jag blev positivt överraskad. Där stod redan en massa bord och n finns det inte längre några tvivel om vi får plats eller inte. Vi tog Unnarydsvägen hem igen och det var lite läskigt eftersom jag fick gå en bit ut på vägen, med tanke på snövallarna. Där kör bilarna 100 km/h och de flesta kör ännu fortare. Men det gick bra, jag var väldigt uppmärksam. Efter 2,5h var vi hemma igen. Aron sov så gott som hela tiden men då och då fick jag stanna och stoppa in nappen i mjölkintaget. Nu har jag ont i kroppen, så långt har jag nog inte gått innan, men kanske ska göra om det så fort snön är borta?

Annars har det varit en lugn dag. Jag har skurit ny sallad, mitt mål är ju att äta nyttigare och det tycker jag definitivt jag lyckas med. Mycket sallad vid varje mål och fruktsallad med tre frukter (äpple, banan, apelsin) dagligen.

Nu på kvällen ska jag relaxa framför tvn och vänta på fredagen. Elly kommer vid åtta på morgonen och då ska vi passa henne till tio-halv elva tiden. Elva ska jag vara hos optikern i Torup, för synkontroll och prata om en eventuell laseroperation. Jag vet att min syn har försämrats så nu ligger jag troligtvis på -6,5. Det suger, men vad gör man?

Kommentarer
Fru Evelina - Happily Ever After skrev:

Vad duktig du är!!! jag längtar tills snön är borta för då känns nog promenaderna lite enklare och roligare :-)

Förstår att du vill göra en operation, du ser ju rätt så dåligt! Jag ser -0,75 och - 0,5 (iaf sist) och tycker jag ser dåligt!



kram!

2010-01-21 | 21:57:30
URL: http://happilyeverafter.se
nEa skrev:

Jag måste med kolla min syn, ska dit på måndag.



Duktigt att ha gått en så lång runda =). Känns alltid härligt efteråt!

2010-01-21 | 22:11:55
URL: http://neasv.blogg.seblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0