Nu så.

Jaha, efter att ha jagat runt i Halmstad, Falkenberg, Laholm och Gislaved fick jag äntligen ett positivt besked! Nästa fredag ska jag göra tentan på Gislaveds Gymnasium och personalen är guld värd! Att de stannar på jobbet bara för lilla mig är helt underbart, annars skulle de varit hemma mellan 17.15 och 19.00.

Dagens JAG har varit en blandning av lathet och nytta. Dagen började segt, fick inte mycket gjort och gick runt i morgonrock och zebratofflor till 15.00. Då tog jag istället på mig gula cityshorts och en grå oversize tröja. När jag väl fick på mig andra kläder kände jag mig mer effektiv så jag diskade, tvättade, dammsög och plockade i ordning.

Aron älskling har fått på sig sin söta polispyjamas och jag håller tummar och tår för att han sover bra i natt, för imorrn är det öppna förskolan igen! Innan när jag bytte om så la jag honom i vår säng. Jag hörde att han började skratta och vände mig om, då stack Diva upp huvudet från hans säng och det tyckte han var kul. Att en katt hade snott hans säng.

Nu ska jag rätta till några spanska uppsatser. Ett fel som jag gjort på den jag skickade in senast var att när jag skulle berätta om mina och saras dagliga löparrundor i Ryssland så hade jag istället skrivit om mina och saras dagliga avrättningar. Min lärare skickade tillbaka dokumentet med ett stort frågetecken. Haha så fel det kan bli!

Åh har hittat så fina saker på kiddoz hemsida, som jag så gärna hade velat ha. Bland annat en namnmobil till vagnen, personliga sagoböcker, en jättesöt sparbössa, eller en sångpåse. En av de många fördelarna med öppna förskolan är sångstunderna. Jag har fått lära mig en massa söta barnvisor som Aron nu får "njuta" av varje dag!
Bland annat delade en av mammorna med sig av en barnvisa:

Imse vimse spindel
skulle äta gröt
Ramla' ner i gröten
Usch va' han ble' blöt
Klättra' upp på skeden
Ruska' sig och sa:
Jag vill inte ha nån mera gröt idag!

Jättesöt, eller hur?
Men min favoritvisa är ändå den här:

Det satt två katter på ett tag
tjille ville vipp boom boom
De kliade sig fram o fram
tjille ville vipp boom boom
Den ena sa: Men du min vän?
Tjille ville ville ville vipp boom boom
Ska vi ta och klättra ner igen?
Tjille ville vipp boom boom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0