Omtenta

I början av december hade jag två tentor i spanska, med bara fem dagars mellanrum. Jag klarade den ena av dem, men fick underkänt i spansk realia (historia och förhistoria). När jag sökte till spanskan hade jag ingen aning om att jag skulle bli tvungen att lära mig historian, utan trodde det räckte med språket som ju var anledningen till att jag sökte. Det är ju faktiskt språket jag vill lära mig. Imorrn har jag omtenta mellan 9-12 och gud vet hur det kommer gå. Jag mår illa mycket på dagarna nu och är jättetrött, vilket givetvis påverkar mina studier.
Ronny ska under tiden vara hemma med Aron. Kl. 11.15 har vi läkarbesök med honom som Ronny i värsta fall får gå på själv. Jag vill ju gärna följa med. Spännande.

Igår var jag på fotbollsträning och herregud vad jobbigt det var. Jättekul och jättehalt. Idag har jag träningsvärk - no surprise there. Måste ändå erkänna att jag orkade mer än jag trodde, känns skönt att jag hållit igång hyfsat så gott som hela tiden.
Mina fotbollsskor är för små, har jag kommit på. Idag har jag enormt ont i stortårna, så jag är redan på jakt efter nya. Dessa var iofs aldrig bra för mig, har alltid känts lite stela.

Mina kära föräldrar är i Thailand. Jag är måttligt avis nu i den här sibiriska kylan... brrr...


Kommentarer
Pappa skrev:

Vi hade faktiskt också lite kallt häromnatten, men det blev varmare när jag gick upp och stängde av air-condition:)

2010-01-13 | 11:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0