Sjukdom på G?

Idag var en bra dag. Den började med att Aron och jag gick till öppna förskolan och var där mellan 9 och halv tolv. Det var som vanligt jättetrevligt och jag träffade massa nya föräldrar! Alla barnen är så söta. :) Aron sov sig som vanligt igenom sångstunden. När vi kom hem lagade vi mat och sen gick vi till affären. Blöjor, sköljmedel, frukt & grönt inhandlades.

Sen tittade jag på film medan Aron sov - Den andra systern Boleyn. Den var faktiskt riktigt bra och gripande, påminner om "försoning" och "stolthet & fördom". Linnea och förbi och hälsade på och det var också jättekul, trots att jag började må riktigt dåligt under den tiden. Nu har jag ont i halsen och det känns väldigt svullet. Ska försöka få i mig mat ikväll men jag är inte direkt sugen på något. I bästa fall blir det väl fruktsallad, och kanske lite glass till. Stekt mat är uteslutet och eftersom jag inte tinat något finns det inga andra alternativ.

På Bastians skola har en hel del incidenter inträffat på sista tiden och nu börjar vi ifrågasätta om det verkligen är en vettig skola att gå på. Lärarna, i alla fall i Bastians klass, resonerar mycket tokigt när det gäller mobbing och våld. T.ex. hade Elly, under utvecklingssamtalet fått frågan vad som är jobbigt med skolan. Då svarade hon att det är jobbigt när de andra retas. Lärarna svarade henne då med att hon skulle reta tillbaka. Nu i veckan så lekte Bastian och en annan kille ur klassen med pinnar och det slutade med att den andra killen fick en bula vid ögat, vilket givetvis är jättefarligt och så ska det absolut inte bli. Lärarna konfronterade Bastian och han svarade som barn gör: Men han slog mig med. Då fick han svaret: Ja, men har du några bulor?

Slutsats: Det är okej att retas och slåss, så länge det inte blir märken? :S

Kommentarer
nEa skrev:

Det är ju verkligen inte bra! Så där får inte läare bete sig, "uppmana" till att slåss/retas.



Jag tyckte med det var jättekul att hälsa på. Kanske kan ses nåt i helgen igen =)

2010-01-20 | 20:32:33
URL: http://neasv.blogg.se/
J o s e f i n e - mamma till Filippa skrev:

Men shit, vad är det för jävla nötter till lärare? Prata med rektorn...

2010-01-20 | 21:08:58
URL: http://kwamrak.blogg.se/
Mamma skrev:

I bland är det verkligen jobbigt med kontakter med skola och lärare. Tror de skulle ägna sig åt lite sunt förnuft i utbildningen. Lite mer engagerade rastvakter vore också på sin plats.



Hoppas det inte blir mer med förkylningen!

2010-01-21 | 16:28:02
erika skrev:

ååh andra systern boleyn, men filmen är inget emot boken :D skitbra !

2010-01-25 | 15:00:12
URL: http://erikatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0