Söndag

Idag är det söndag - dvs vilodagen. Jag vet inte om det stämmer däremot...

I fredags var vi i Jönköping, Anders skulle dit och lämna sitt airsoft vapen på lagning så vi hängde med. Vi åkte klockan 4 och var framme strax innan 6. Då strosade vi runt lite på A6 och tittade efter nya fotbollsskor till mig, men ingen tur för mig. Vecka sju skulle stadium och intersport få in nästa leverans av fotbollsskor men jag vill ju inte vänta. De jag har hemma kan jag verkligen inte spela eftersom de förstör mina tår.
Jag hittade iaf en ny ögonbrynspenna, som jag blev överlycklig över. Bad kicks-personalen om hjälp med rätt nyans, nu när jag färgat håret rödbrunt och de hittade en perfekt. Den kostade dock 215 spänn men jag är supernöjd, och det är ju det viktigaste.

Igår åkte Ronny och jag till stan en sväng, så klart för att leta fotbollsskor. Inne på stadium hittade jag ett par svarta adidas-skor. Superlycklig, eftersom de förra adidas jag hade var så himla sköna. 599 kronor kostade de om man inte hade stadiumcard så vi skaffade det och kunde därmed köpa dem för 499. Det kallar jag ett kap!

Igår fick vi några av Sams gamla kläder av Tina, bl.a. ett par supersöta gubb-hängslebyxor som han fick av oss, och det ska bli jättekul att prova dem på Aron. Igår hade han på sig en body i strlk 68, som jag givetvis fick vika upp ärmarna på men annars satt den helt okej. Och en mjukisdress i strlk 68 som han nog inte hade kunnat ha särskilt länge i strlk 62. Åh vad min lille älskling växer!

I fredags kom alla bilderna och de är helt underbara, tur att jag tog mig tid till det!

Just nu ligger Aron och sover i sin spjälsäng, och det är jätteskönt att veta att han ligger säkert där. Vi behöver vänja honom mer vid den.

Idag står tvättning på schemat, och snart ska vi börja med maten - fiskgratäng!
Och så ska jag fundera - lugg eller inte lugg?

Bilder från i torsdags, när Bastain och Ronny åkte snowracer i skogen.

   
            

Syskonkärlek! <3

Aron håller huvudet helt själv nu! Nu har vi foton som bevis för detta, mormor och morfar!

 


Ursäkta mina hammarrtår. Som ni ser så är halva mina stortår blåa sen jag spelade fotboll i måndags. Med de nya skorna hoppas jag slippa detta!





Det nya håret! (I think I like it - for now.)


Kommentarer
ina skrev:

Fin du blev i håret!

2010-01-18 | 00:02:36
URL: http://krisztinatofalvi.blogg.se/
Pappa skrev:

Det var inte dåligt, men han är ju nyfiken förstås! Skall bli kul att se framstegen som kommit under tiden vi varit borta.

2010-01-18 | 12:50:06
nEa skrev:

fina kort det var på honom när han ligger på magen och tränar nacken lite =)

2010-01-18 | 16:52:08
URL: http://neasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0