Ny vecka & 100%

I söndags var vi iväg i Jönköping och småhandlade lite. På Ikea var vi bara ute efter ett nytt duschdraperi, eftersom det vita vi haft innan har blivit så missfärgat (dessutom gillar Diva att köra klorna igenom det). Vi hittade ett mörk turkost som är jättefint, men ingen matchande matta så klart. Vi ska köpa en ny matta på Gekås nästa gång vi åker dit. Förutom draperit köpte vi en ny handvisp, en mobil till skötbordet och ett skötbord till Steffi.

Sen gick vi in på A6, och brände hål i plånboken... Bastian fick kläder för 380 kr från Kappahl, ett par jeans med lagningar på, en Star Wars tröja och en Star Wars keps. Aron fick en keps från H&M för 39 kr. Jag lade den på honom och sen ville han inte släppa den. Jag köpte ett lång linne med Marilyn Monroe på och ett par korta, slitna, jeansshorts från Carlings för 299 kr. Sen köpte vi även ett lego till Bastian och en leksak med sugpropp till Aron. Fast sugproppen håller inte alls bra och vi är ganska besvikna.

På vägen till Jönköping mötte vi en lastbil och stenarna regnade ner på rutan, men vi såg inget då. När vi kom ut från A6 hade halva rutan spruckit, och nu spricker det mer och mer för varje dag som går. Så nu får vi kontakta försäkringsbolaget.

Idag har jag varit på babycafét där jag träffade Jessica, vilket var längesen! Det var supertrevligt som vanligt!
På torsdag ska jag bjuda på fika här hemma, och jag hoppas på att vi blir några stycken. Emilie & Anton, Sofie & Sixten och Lina & Lava ska komma vad jag vet än så länge. Men ju fler desto roligare!

Igår provade vi hoppgungan men Aron är för kort än så länge. :/ Tråkigt eftersom han är glad i att hoppa och sånt.

Kan inte lägga upp bilder nu för sidan strular, men fixar det snarast!



Nu har jag och Aron varit i affären och handlat. Maten står på spisen (Kycklinggryta, med kalkonbacon och pommes) och jag sitter här. Har precis läst ett mail från min lärare och på argumentationen om droger fick jag 100% uppsats vilket är ett väldigt gott betyg! Hurra!

Bastian har lekt med Emil idag, och de tyckte det var kul både att spotta på varandra och hoppa från Bastians loftsäng. Så gissa vem som har tv-spelsförbud denna veckan?

Jag är inte riktigt nöjd med vår vagn. Jag har varit supernöjd innan, men nu har jag kommit på att sittdelen endast går att sätta bort från mig så att jag inte kan se hans ansikte. Jag känner mig inte alls bekväm med detta!

Det går fortfarande inte att lägga upp bilder. SUCK.

Kommentarer
mamma skrev:

Ta det lugnt med hoppgungan - han växer så fort så den passar honom säkert snart. Grattis till det fina betyget på argumentationen ;o)



2010-03-22 | 20:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0